اعلام جزئیات بخش «پاتوق کودک» هفدهمین جشنواره نمایش های آیینی و سنتی


جزییات «پاتوق کودک» هفدهمین جشنواره نمایش های آیینی و سنتی که در محوطه تئاتر شهر برگزار خواهد شد، اعلام شد.

تئاتر فستیوال

به گزارش تئاتر فستیوال ، بخش «پاتوق کودک» هفدهمین جشنواره نمایش های آیینی و سنتی دارای چهار ویژه برنامه شامل «خیمه شب بازی»، «نقالی»، «شبیه خوانی» و «قصه گویی» است که در محوطه تئاتر شهر در ایام جشنواره برپا خواهد شد.

در بخش «پاتوق کودک» هفدهمین جشنواره نمایش های آیینی و سنتی سعی شده است برنامه هایی حضور داشته باشند که به واسطه آن نسل کودک و نوجوان با نمایش های آیینی و سنتی آشنا شوند.

این بخش دارای چهار ویژه برنامه شامل «خیمه شب بازی»، «نقالی»، «شبیه خوانی» و «قصه گویی» است که در محموطه تئاتر شهر در ایام جشنواره برپا خواهد شد.

در بخش «خیمه شب بازی» گروه های فعال این حوزه اجرا خواهند داشت. به این ترتیب خیمه شب بازی «عروس پسر سلیمان خان» به کارگردانی صبا مولودی و رضا بهرامی، «مبارک و طیاره خانم» به کارگردانی ساسان مهر پویان، «مبارک و قلمرو دیوان» به کارگردانی میثم یوسفی اجرا می شود. همچنین یک اثر از خانواده خمسه ای (پیشکسوت خیمه شب بازی) اجرا خواهد شد.

در بخش «نقالی» نیز نوجوانانی همچون مبینا حیدری، امیرعلی شش پری،‌شقایق سعیدی و بهار فهرستی نقل خواهند گفت.

بخش «شبیه خوانی» به سرپرستی حسین حیدری با برپایی سه گوشه برگزار می شود. همچنین بخش «قصه گویی» نیز قرار است با همکاری موسسه پژوهشی کودکان دنیا برگزار شود.

هفدهمین جشنواره نمایش‌های آیینی و سنتی به ریاست علی نصیریان و دبیری داود فتحعلی بیگی از ۴ الی ۱۰ شهریور ماه در تهران برگزار می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *