اعلام فراخوان شرکت در بخش پوستر و هویت بصری جشنواره تئاتر فجر


فراخوان و شرایط شرکت در بخش پوستر و هویت بصری سی و چهارمین جشنواره‌ بین‌المللی تئاتر فجر اعلام شد.

تئاتر فستیوال

به گزارش تئاتر فستیوال ، امیر اسمی مدیر بخش مسابقه پوستر سی و چهارمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر در این زمینه گفت: پوستر تئاتر امضای فرهنگی گروه است. تصویری‌ است از اندیشه و نگاه گروه هنرمندانی که نمایش را خلق می‌کنند. پوستر تئاتر بخشی از هویت و تاریخ هنر هر سرزمین است و تاثیرگذار در سلیقه و فرهنگِ دیداریِ مردم‌اش. گرافیک ِ تئاتر، هویت بصری گروه را شکل می‌دهد.

اسمی اضافه کرد: بخش پوستر سی و چهارمین جشنواره‌ی بین‌المللی تئاتر فجر بر اساس اهمیت به هویت گروه تئاتر با ترسیم چشم‌اندازی از دقت و تامل همه‌ هنرمندان در کیفیت آثار و مراقبت از معیارها و رشد سواد تصویری جامعه، حضور دیگری را تجربه خواهد کرد. امیدواریم هر کس به قدر همت خود، در این راه بکوشد و یاری‌مان کند.

دبیرخانه سی و چهارمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر از نمایندگان گروه‌های نمایشی (طراح، کارگردان یا تهیه‌کننده)، مدیران سالن‌های نمایشی، طراحان گرافیک و استودیوهای طراحی که آثاری منطبق با شرایط درج‌شده‌ در فراخوان دعوت بعمل می آورد با ارائه‌ آثارشان، در این برنامه هم‌کاری و مشارکت کنند.

چهارم آذرماه، آخرین تاریخ ارسال آثار به دبیرخانه جشنواره طبق شرایط ذکر شده است و آثاری که به هر دلیل پس از تاریخ فوق به دبیرخانه جشنواره ارسال شود و یا آثاری که با مشخصات خواسته‌شده تطبیق نکند، مورد ارزیابی قرار نمی گیرد. آثار می بایست به نشانی تهران، خیابان استاد شهریار، خیابان هانری کربن، شماره ۱۸، طبقه سوم و یا کدپستی ۱۱۳۳۷۳۴۹۱۳ ارسال شود.

امیر اسمی همچنین یادآور شد: نمایشگاهی از آثار انتخاب‌شده برگزار که تاریخ و محل برگزاری آن متعاقبا اعلام می شود. ضمنا کتاب پوسترهای منتخب به چاپ خواهد رسید و به شرکت‌کننده یا طراح هر اثر یک نسخه از کتاب هدیه داده می‌شود.

به گفته مدیر بخش مسابقه پوستر،پوسترها توسط هیات انتخاب به لحاظ کیفی برگزیده و اسامی هیات داوران که از هنرمندان شاخصی تشکیل شده آذر‌ماه امسال اعلام می شود. ضمن اینکه هیات داوران به برجسته‌ترین آثار به ترتیب زیر جوایزی را اهدا خواهند کرد:

بخش پوستر تئاتر

جایزه‌ اول: تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه‌ی نقدی

جایزه‌ دوم: لوح تقدیر و جایزه‌ نقدی

جایزه‌ سوم: لوح تقدیر و جایزه‌ نقدی

بخش رویدادهای تئاتر

جایزه‌ی اول: تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه‌ نقدی

جایزه‌ دوم: لوح تقدیر و جایزه‌ نقدی

جایزه‌ سوم: لوح تقدیر و جایزه‌ نقدی

به تمام هنرمندانی که آثارشان به نمایشگاه راه یابد، گواهی شرکت در نمایشگاه تقدیم می شود و اعلام نتایج داوری و اهدای جوایز در مراسمی هم‌زمان با جشنواره‌ بین‌المللی تئاتر فجر انجام می گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *