نمایشگاه بخش پوستر جشنواره فجر افتتاح شد


نمایشگاه آثار منتخب بخش مسابقه‌ی پوستر سی‌وچهارمین جشنواره‌ی تئاتر فجر، روز چهارشنبه ۳۰ دی‌ماه در عمارت مسعودیه افتتاح‌ شد.

تئاتر فستیوال

به گزارش تئاتر فستیوال ، بخش پوستر سی و چهارمین جشنواره بین المللی فجر با حضور علی مرادخانی ، مهدی شفیعی ، پریسا مقتدی ، افسانه ماهیان ، اصغر دشتی و محمد ساربان روز چهارشنبه سی ام دی ماه در عمارت مسعودیه افتتاح شد .

در ابتدای این مراسم امیر اسمی دبیر بخش پوستر و هویت بصری جشنواره ضمن خیر و مقدم به میهمانان ، توضیحاتی را در رابطه با مسابقه پوستر جشنواره ارائه داد و همچنین از افتتاح یک گالری دیگر در مجموعه عمارت مسعودیه به مناسبت افتتاح بخش پوستر تئاتر فجر در این مجموعه خبر داد. و در اینباره افزود : ” هر نمایش یک هویتی دارد که آن حاصل اندیشه گروه اجرایی تئاتر و گرافیک است که به این هویت شکل می‌دهد. با این نگاه جشنواره تئاتر فجر، چشم‌اندازی را برای بخش پوستر و هویت بصری ترسیم کرد.”

اسمی ادامه داد: جشنواره تئاتر فجر امسال، سه رویداد مهم داشت. یکی گرافیک و جایگاه آن در بخش مسابقه پوستر، بروشور و تبلیغات، دوم، هویت بصری گروه‌های تئاتر که با حضور دو گروه تئاتر لیو و تازه برگزار شد و سوم بخش مسابقه پوستر، که امروز شاهد افتتاح‌ آن هستیم.

اسمی با اشاره به تغییراتی که امسال در بخش پوستر جشنواره تئاتر فجر رخ داده است، گفت: “سعی کردیم در ادبیات فراخوان تغییراتی بدهیم، همچنین تعداد داوران امسال ۱۳ نفر بودند که تعدادی از آن‌ها، داوران خارجی بودند و هر کدام از داوران به پوسترها امتیاز می‌دادند. همچنین از فناوری‌های نوین استفاده کردیم.”

دبیر بخش پوستر جشنواره تئاتر فجر، در پایان ضمن تشکر از تمام طراحانی که آثارشان را به این بخش از جشنواره تئاتر فجر ارسال کردند و همچنین داوران این جشنواره گفت: ” از مسئولان جشنواره، آقای مرادخانی که حامی ما بودند و از آقای شفیعی، مدیرکل هنرهای نمایشی که حمایت‌های مستقیمی در این بخش داشتند، همچنین از دبیر جشنواره، تشکر می‌کنم.”

در ادامه مراسم، سعید اسدی، دبیر جشنواره سی‌و‌چهارم تئاتر فجر نیز ضمن خوش‌آمدگویی به حاضران ابراز امیدواری کرد که این شروع جذاب در فضای تاریخی عمارت مسعودیه آغاز خوبی برای جشنواره تئاتر فجر باشد.

اسدی گفت: گروه‌های تئاتر به عنوان کوچک‌ترین واحد نمایش دارای هویت هستند که بخشی از این هویت، هویت بصری است. بخش هویت بصری به صورت اختصاصی در جشنواره نشان از اهمیت این موضوع دارد. حاصل این اتفاق، بین‌المللی کردن این جشنواره در بخش پوستر بود که به همت هنرمندان رخ داد. امیدوارم این مسیر سال‌های بعد هم با همین مشارکت‌های سخاوتمندانه ادامه داشته باشد. امیدواریم بتوانیم با برگزاری این بخش رابطه‌ای بین هنر گرافیک و تئاتر ایجاد کنیم.

دبیر جشنواره سی‌و‌چهارم تئاتر فجر در پایان گفت: “در افتتاحیه جشنواره که به مناسبت پنجاهمین سالگرد فعالیت تماشاخانه سنگلج در این مکان برگزار می‌شود، برگزیدگان بخش پوستر، نمایشنامه‌نویسی و عکس معرفی می‌شوند. همچنین افتتاحیه نمایشگاه عکس جشنواره در خانه هنرمندان برگزار می‌شود.”

داوران بخش پوستر و هویت بصری جشنواره سی‌و‌چهارم، رنه وانر (سوییس)، قباد شیوا، کامبیز درم‌بخش، کاری پیپو (فنلاند)، گیته کت (دانمارک)، الکساندر فالدین (روسیه)، ساعد مشکی، فلیکس اشتودینکا (سوییس)، پارسوا باشی، امیر اسمی، محسن ولیحی، امیرعلی قاسمی و مهدی پاکدل بودند که حاصل داوری‌شان نمایشگاهی با بیش از ۶۰ پوستر در عمارت مسعودیه است.

در این نمایشگاه، تابلوهایی از داوران بخش پوستر جشنواره در حیاط عمارت وجود داشت که نمونه‌هایی از طراحی‌های پوستر این داوران را  در کنار نگاه‌شان به پوستر در تئاتر ارائه داده بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *