امضای یک تفاهم نامه در آستانه برگزاری نوزدهمین جشنواره ملی تئاتر مقاومت_ فتح خرمشهر


در آستانه برگزاری نوزدهمین جشنواره ملی تئاتر مقاومت_ فتح خرمشهر تفاهم نامه ای میان مرکز هنرهای نمایشی ، منطقه آزاد اروند و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان مبنی بر گسترش همکاری ها و سهم مشارکت فرهنگی هر نهاد برای برگزاری جشنواره تئاتر مقاومت فتح خرمشهر امضاء شد.

تئاتر فستیوال

به گزارش تئاتر فستیوال به نقل از روابط عمومی اداره کل هنرهای نمایشی ، حسین مسافر آستانه دبیر نوزدهمین جشنواره ملی تئاتر مقاومت- فتح خرمشهر گفت: نوزدهمین جشنواره ملی تئاتر مقاومت – فتح خرمشهر از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد استان خوزستان و سازمان منطقه آزاد اروند با همکاری اداره کل هنرهای نمایشی به منظور بزرگداشت یاد و خاطره حماسه آفرینان و مدافعان سر افراز میهن اسلامی، و تثبیت دلیر مردی‌ ها و سلحشوری ‌های ملت قهرمان ایران و به خصوص شهدای فتح خرمشهر برگزار شود.

او افزود: در سال های پیش منطقه آزاد اروند و اداره کل فرهنگ و ارشاد استان کمک هایی برای برگزاری این رویداد می کردند اما در این دوره این دو نهاد جز برگزار کنندگان این رویداد هستند و این روند ادامه پیدا خواهد کرد.

مسافر آستانه که روز گذشته به همراه مهدی شفیعی ، مدیرکل مرکز هنرهای نمایشی، به منطقه آزاد اروند سفر کرده بود ، گفت: در این سفر دیدارهایی با آقای نعمت زاده معاون فرهنگی منطقه آزاد اروند و آقای زمانی مدیرعامل منطقه آزاد اروند داشتیم و در این دیدارها پیرامون جزئیات هدفمندی برگزاری جشنواره ملی تئاتر مقاومت فتح خرمشهر بحث و گفت و گو کردیم. این نشست ها دستاوردهای خوبی برای ما به همراه داشت.

او افزود: در این دیدار ضمن امضای تفاهم نامه میان طرفین برای برگزاری جشنواره ملی تئاتر مقاومت، سهم  مشارکت مالی و فرهنگی طرفین مشخص شد و مقرر شد که در سال های آتی این رویداد مهم باشکوه بیشتری برگزار شود.

وی از امضای تفاهم نامه اجرایی برای ساخت و تجهیز سالن های بلک باکس جدید در خوزستان خبر داده و افزود: نشست دیگری با حضور کارشناسان فنی- ساختمانی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان و معاونت فنی و مهندسی منطقه آزاد اروند در خصوص بررسی کارشناسانه طرح تأسیس دو سالن بلک باکس در شهرهای آبادان و خرمشهر داشتیم و پس از بررسی نقشه های مهندسی و برآوردهای ارائه شده، تفاهم اجرایی در خصوص اجرایی شدن تأسیس دو سالن بلک باکس در شهرهای آبادان و خرمشهر به امضا رسید.

دبیر نوزدهمین جشنواره تئاتر ملی مقاومت از دیگر دستاوردهای سفر به منطقه آزاد اروند را دیدار و گفت و گو با هنرمندان منطقه عنوان کرد و گفت: جای بسی خوشحالی است که هنرمندان این منطقه با دل و جان آمده بودند تا با همدلی و هم فکری کمک کنند که جشنواره تئاتر مقاومت نسبت به سال های گذشته بهتر و پر رونق تر برگزار شود. همچنین مقرر کردیم تا برنامه ریزی دقیق جشنواره با همفکری تئاتری های استان انجام شود.

مسافر آستانه درباره روند برگزاری این دوره از جشنواره گفت: جشنواره تئاتر مقاومت بزودی وارد سومین مرحله از حیات خود می شود و در این مقطع  زمانی دیگر تمام ضوابط و قوانین برگزاری این جشنواره مشخص شده است و هنرمندان نیز می دانند که باید با چه رویکردی در این جشنواره شرکت کنند.

او افزود: در این دوره از جشنواره هنوز شرکت کنندگان تا پایان روز اداری شنبه چهارم اردیبهشت ماه فرصت دارند که آثارشان را به دبیرخانه ارسال کنند و تا به امروز بیش از ۲۰۰ اثر اهم از نمایش صحنه ای و خیابانی به دبیرخانه ارسال شده است که این تعداد اثر نسبت به دوره های قبل بسیار قابل تامل است و از روز چهارشنبه اول اردیبهشت روند برگزاری جشنواره سریعتر خواهد شد تا بزودی شاهد دسته بندی و بازبینی آثار باشیم.

مسافر آستانه درباره تعداد اجراهای صحنه ای و خیابانی و زمان د قیق جشنواره گفت: براساس برنامه ریزی که کرده ایم هر نمایش بخش مسابقه دو اجرا و نمایش های میهمان اجراهای بیشتری خواهند داشت و جشنواره از ۲۷ اردیبهشت تا سوم خرداد برگزار خواهد شد.

نوزدهمین جشنواره تئاتر ملی مقاومت _ فتح خرمشهر در بخش های مسابقه تئاتر صحنه‌ای، نمایش های میدانی، مهمان و مسابقه نمایشنامه‌نویسی با محوریت خرمشهر و آبادان برگزار می شود  و آثار برگزیده برای حضور در جشنواره تا ۱۰ اردیبهشت‌ ماه ۱۳۹۵ معرفی خواهند شد.

يک نظر ثبت شده است .

  1. صفایی گفت:

    سلام ببخشید این جشنواره در تهران برگزار میشه یا خرمشهر ؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *