انتشار سه نمایشنامه از منوچهر اکبرلو برای کودکان


سه نمایشنامه برای کودکان به نویسندگی منوچهر اکبرلو توسط انتشارات سروش منتشر و توزیع شد. 

تئاتر فستیوال
به گزارش تئا‌تر فستیوال ، سه نمایشنامه «بچه‌های عاشورا»، «در را باز کنید» و «روشنایی‌های شهر» به نویسندگی منوچهر اکبرلو در یک مجموعه نمایشی سه جلدی توسط انتشارات سروش منتشر شد.
نمایشنامه «بچه‌های عاشورا»، کودکان را با هنر سنتی تعزیه خوانی نیز آشنا می‌کند، ضمن آنکه اشعار تعزیه موجود در کتاب همگی از نسخه‌های معتبر مجالس مختلف، مناسب با موضوع نمایشنامه، انتخاب و در برخی موارد به صورت ساده بیان می‌شوند.
نمایشنامه «روشنایی‌های شهر» داستان حاکم سرزمینی است که به او خبر می‌دهند کشور همسایه در حال آماده شدن برای حمله است. پادشاه که نگران سرزمین و ثروت اندوخته خود است، به سربازان می‌گوید که برای نجات کشور به میان مردم رفته و از آنان کمک بگیرند اما به دلیل ظلم‌های این پادشاه، مردم حاضر به همکاری نیستند. حاکم شهر از وزیرش می‌خواهد تا هرچه زود‌تر چاره‌ای بیندیشد و ….
نمایشنامه «در را باز کنید» هم با زبانی ساده ماجرای پسری به نام علی را روایت می‌کند که زنده یاد تختی را الگوی خود قرار داده است و …. این نمایشنامه همچون دو کتاب تازه منوچهر اکبرلو با زبانی ساده و طنز آمیز به رشته تحریر درآمده است. ضمن آنکه علاقمندان و به ویژه دانش آموزان می‌توانند از روی این کتاب‌ها، نمایش‌های جذابی را در مدارس خود اجرا کنند.
گفتنی است مجموعه پنج جلدی نمایشنامه‌های کوتاه، با نام «بچه‌ها بیایین نمایش!» برای کودکان زیر شش سال نیز در آینده نزدیک از این نویسنده منتشر می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *