انتشار فراخوان ۲ بخش از جشنواره تئاتر فجر


فراخوان‌های مسابقه «پوستر و هویت بصری» و مسابقه «عکس» سی و ششمین جشنواره تئاتر فجر منتشر شد.

تئاتر فستیوال

به گزارش تئاتر فستیوال ، امیر اسمی مدیر بخش «پوستر و هویت بصری» و مسابقه «عکس»  سی و ششمین جشنواره تئاتر فجر عنوان کرد: امسال بخش «پوستر و هویت بصری» شامل سه رویداد و برنامه خواهد بود؛ یکی از رویدادها مسابقه‌ پوستر است که به روال همیشگی، جزییات و مقررات آن در فراخوان مشخص شده است همچنین نمایشگاهی از آثار انتخاب‌ شده توسط هیات داوران، برگزار می‌شود و کتابی از آثار برگزیده منتشر خواهد شد.

وی با اشاره به ویژگی‌های این رویداد افزود: آنچه ما روی صحنه‌ تئاتر می‌بینیم، برآیند تلاشِ جمعیِ افراد و هنرمندان مختلف است. عکس‌های این بخش که نامش را «بیرون از ‌صحنه» گذاشته‌ایم، راوی زوایای پنهان و آشکار این فرآیند و ثبت‌کننده‌ حافظه‌ تاریخی است. یکی از دلایل طراحی این بخش در واقع توجه به عکاسان تئاتری است که با حضور در گروه نمایش و فرآیند تولید آن، می‌کوشند با نگاه حرفه‌ای و خلاقانه‌ خود، این لحظات ناب را روایت کنند.

اسمی ادامه داد: برنامه‌ دیگر به موضوع هویت بصری در تئاتر می‌پردازد و گفتگو در مورد مباحث پراهمیت برندینگ، هویت کلامی و هویت بصری را در بر می‌گیرد. این سومین دوره‌ مستمر این مباحث در جشنواره خواهد بود و رویداد آخر و جدید این بخش، تبلیغات تئاتر است.

وی در پایان درباره بخش تبلیغات تئاتر توضیح داد: در سال‌های اخیر با اضافه‌شدن تئاتر غیردولتی به فضای تئاتر کشور و گسترش کمی سالن‌ها و نمایش‌ها، رقابت در نحوه‌ اطلاع‌رسانی‌ها و تبلیغات و جذب مخاطبان فشرده شده است. نقش تکنولوژی‌های تازه و فضای مجازی در کنار امکانات متفاوت فضاهای شهری و رسانه‌ها هم به استفاده از ابزارهای مختلف و رقابت بیشتر دامن زده است به همین خاطر توجه به کیفیت آثار تبلیغاتی تولید شده و تاثیرش بر مردم و سلیقه‌ جامعه، نکته‌ای پراهمیت و قابل تامل است. این بخش در واقع با هدف پرداختن به این موضوع و ایجاد فضای تحلیل و گفت‌وگو پیرامون آن ایجاد شده است.

مهلت ارسال آثار و سایر مقررات و جزییات برنامه‌های این بخش در فراخوان مشخص شده است.

فراخوان بخش عکس و پوستر در سایت جشنواره به آدرس www.fitf.ir قابل دریافت خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *