در جشنواره تئاتر فجر :

یونانی ها در تئاتر شهر «اودیسه‌‌ خوانی» می کنند


منظومه‌خوانی جمعی «اودیسه» از کشور یونان در بخش بین‌الملل سی و پنجمین جشنواره تئاتر فجر، پنج شنبه ۷ بهمن ساعت۱۲ تا ۲۰ سالن اصلی تئاترشهر اجرا می‌شود.
%d9%86%d9%85%d8%a7%db%8c%d8%b4-%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%ae%db%8c%d8%a7%d8%a8%d8%a7%d9%86%db%8c-%d9%81%d8%ac%d8%b1-35
به گزارش تئاتر فستیوال به نقل از روابط عمومی سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر، «اودیسه خوانی» یک خوانش اجرایی است و شخصیت‌های مختلف از هر قشری در این اجرا شرکت خواهند داشت.
میان پرده‌های موسیقایی و آهنگ‌ها توسط گروه‌های محلی و بین‌المللی به موازات برنامه خوانش، اجرا خواهند شد و در میان آنها، آلات موسیقی باستانی یونان که مورد بازسازی قرار گرفته‌اند، نیز نواخته خواهند شد.
در چهارچوب سی و پنجمین جشنوارۀ تئاتر فجر، در یک فضای چند ملیتی، ۲۰۰ نفر شرکت کننده از گروه‌های سنی متفاوت و با زمینه‌های مختلف، شامل ورزشکاران، سران سیاسی و مملکتی، خبرنگاران، دانشجویان، دانش آموزان و کودکان جمع خواهند شد تا حماسه باشکوه «اودیسه» هومر را یکی پس از دیگری، به گویش‌های مختلف ایران و نیز زبان‌های بین‌المللی بخوانند. برای هر یک از ثبت نام کنندگان در بخش منظومه‌خوانی، پیش از مراسم، با توجه به زمان‌بندی انتخابی در سایت رزرو بلیت، بخش خاصی از متن ارسال شده تا تمرین کنند. همچنین برای تماشاگران نیز فضایی در نظر گرفته شده است. در این برنامه، شرکت‌کنندگان زبان یا گویش مورد نظرشان برای خواندن را در سایت رزرو بلیت انتخاب کرده اند. همچنین می‌توانند بخش مشخص شده را با خلاقیت و سلیقه خود، به هر شیوه‌ای که تمایل دارند مانند خواندن، اجرا کردن، خواندن به صورت شعر، بازی کردن نقش و … اجرا کنند.
عوامل اجرایی عبارتند از : مدیر پروژه: کاترینا بالاموتی، مشاوران ادبی و آکادمیک: دکتر سوفیا کوتلاکی، زهره هدایتی، تدوین متون: یوسف فخری مقدم، مریم فرقانی، هانیه محمدی، کاترینا بالاموتی.
این رویداد توسط سفارت یونان در ایران و گروه تلماهوس برنامه‌ریزی شده، و با پشتیبانی سازمان‌های غیر دولتی «خوانندگان هومر» و «تئاتر الینیکو» که تاکنون این برنامه را در کشورهای مختلف دنیا ترتیب داده‌اند، برگزار می‌شود.
سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر به دبیری سعید اسدی از اول تا دوازدهم بهمن ماه برگزار می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *