ظرفیت‌های فجر سی‌ونهم در دوران کرونا را بشناسیم

بخش دگرگونه‌های اجرایی؛ فضایی برای ایده‌های نوین


بخش دیگرگونه‌های اجرایی سی‌ونهمین جشنواره تئاتر فجر تحت شرایط ناشی از شیوع ویروس کرونا و در راستای بهره‌مندی از ظرفیت‌های فضای مجازی، از ایده‌های نوین استقبال می‌کند.

 

به گزارش تئاتر فستیوال به نقل از روابط‌عمومی سی‌ونهمین جشنواره تئاتر فجر، با توجه به شرایط به وجود آمده ناشی از شیوع ویروس کرونا و اخلال در روند تولید و اجرای آثار نمایشی، سی‌و‌نهمین جشنواره تئاتر فجر در بخش دیگرگونه‌های اجرایی محدودیتی برای پذیرش تقاضا از سوی صاحبان آثار اجراشده از ابتدای سال ۹۸ تا ۲۵ آبان ۱۳۹۹ ندارد.

از این رو فراخوان بخش دیگرگونه‌های اجرایی با پذیرش آثار در دو بخش «آثار اجراشده» و «آثار تازه» منتشر شده است.

همچنین ستاد برگزاری جشنواره تئاتر فجر در راستای بهره‌مندی از ظرفیت‌های فضای مجازی ایده‌‌ها‌ی اجرایی در سرفصل‌های زیر را پیشنهاد می‌د‌هد، ضمن اینکه در فراخوان اشاره شده است از ایده‌های پیشنهادی دیگر هم استقبال می‌شود:

–       ایده‌های مبتنی بر تغییر کاربری مکان‌های متعارف یا استفاده از مکان‌های نامتعارف

–       ایده‌های فاقد مکان ثابت اجرا یا گردشی

–       ایده‌های مبتنی بر بدن و حرکت

–       ایده‌های مبتنی بر استفاده از فناوری‌های نوین

–       ایده‌های چندرسانه‌ای

–       ایده‌های مرتبط با ارائه آثار از طریق ظرفیت‌های فضای مجازی

–       ایده‌های حوزه‌ی تئاتر کاربردی به مفهوم گسترده‌ کلمه

با در نظر گرفتن شرایط شیوع ویروس کرونا و مشکلات ناشی از آن گاه‌شمار این رویداد نیز دچار تغییراتی شده است. از جمله این که ۳۰ آبان ۱۳۹۹ آخرین مهلت دریافت ایده‌ها و ارسال ویدئوهای ۵ دقیقه‌ای تشریح ایده‌ها است و ۲ آذرماه نتایج اولیه طرح و ایده‌های اجرایی اعلام می‌شود. آثار متقاضی اجراشده در بازه زمانی ابتدای سال ۹۸ تا ۲۵ آبان ۹۹ نیز می‌بایست تا پنجم آذرماه اعلام حضور کنند. در ادامه از ۳ تا ۶ آذر ۹۹ جلساتی حضوری یا آنلاین با صاحبان آثار منتخب جهت تشریح چگونگی اجرا برگزار خواهد شد. اعلام نتایج مرحله دوم در تاریخ ۷ آذر صورت می‌گیرد و متقاضیان می‌بایست از ۷ تا ۱۲ دی‌ماه اثر کامل خود را به هیئت‌انتخاب ارائه کنند. اسامی آثار راه‌یافته به جشنواره نیز ۱۵ دی‌ماه اعلام می‌شود.

سقف پذیرش در این بخش حداکثر ۲۰ اثر است که ۱۵ اثر از میان متقاضیان انتخاب خواهد شد و ۵ اثر به انتخاب یا تایید نهایی دبیر خارج از بازه گاه‌شمار به جشنواره راه خواهد یافت.

سی‌ونهمین جشنواره تئاتر فجر به دبیری حسین مسافرآستانه برگزار می‌شود.  

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *