ایوب آقاخانی زندگی شهید چمران را روایت می کند


ایوب آقاخانی بعد از چهار سال دوری از تئاتر شهر، به زودی نمایش «تکه‌های سنگین سرب» درباره مقطعی از زندگی شهید مصطفی چمران را در تالار چهارسو روی صحنه خواهد برد.

تئاتر فستیوال

به گزارش تئاتر فستیوال به نقل از مهر ، نمایش «تکه‌های سنگین سرب» به نویسندگی و کارگردانی ایوب آقاخانی به عنوان جدیدترین اثر گروه تئاتر پوشه به روایت زندگی شهید دکتر مصطفی چمران به عنوان یکی از صاحب‌نام ترین شهدای تاریخ جنگ تحمیلی ایران می‌پردازد.

ایوب آقاخانی درباره این اثر گفت: نمایش «تکه‌های سنگین سرب»، زاویه‌ای متفاوت و مهجورمانده از یک نگاه‌ اندیشه‌ورزانه به زندگی دکتر چمران را روایت می‌کند زیرا من معتقدم آثار هنری تذکره‌ای یا بیوگراف در بسیاری موارد به این دلیل مخاطب خود را از دست داده‌اند که تولیدکنندگان آن تأکیدهای غلطی برای پرداختن به شخصیت‌های مهم انتخاب کرده‌اند و همین امر موجب شده که نه زندگی آن شخصیت‌ها برای مخاطب جالب شود، نه اینکه کاری اثربخش تولید شود.

این بازیگر، نویسنده، کارگردان و مدرس تئاتر تاکید کرد: در نمایش «تکه‌های سنگین سرب»، بزنگاه تعریف‌نشده، درست و بکری از زندگی دکتر چمران انتخاب شده که همین موضوع، رقم‌زننده جذابیت اولیه در این درام عاشقانه خواهد بود.

به گفته آقاخانی، تمرین و تدارک این نمایش مراحل نهایی را طی می‌کند و اکنون آماده بازبینی است.

نمایش «تکه‌های سنگین سرب» که دارای دو پرسوناژ است، با بازی پیام دهکردی و عارفه لک بعد از جشنواره هفدهم نمایشهای آیینی سنتی، در تالار چهارسوی مجموعه تئاتر شهر به روی صحنه خواهد رفت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *