بازگشت شهرام کرمی به تئاتر کودک با “خانه خورشید”


شهرام کرمی‌ بعد از مدتی دوری از تئاتر کودک‌، نمایش «خانه خورشید» را ویژه گروه سنی کودک و با الهام از رمان معروف«جاناتان مرغ دریایی» اجرا می‌کند.

تئاتر فستیوال

به گزارش تئاتر فستیوال، این هنرمند تئاتر در گفتگو با ایسنا، درباره جدیدترین نمایش‌اش توضیح داد: نمایش «خانه خورشید» را با نگاهی به رمان معروف «جاناتان مرغ دریایی» اثر ریچارد باخ نوشته‌ام که فضایی شاعرانه و کودکانه دارد.

او توضیح داد: این نمایشنامه را سال ۸۸ منتشر کردم که جایزه هم گرفت اما بعد از چند سال که متن را دست گرفتم ناچار شدم دوباره آن را بنویسم زیرا حس کردم درک آن برای بچه‌ها سخت است. به همین دلیل می‌توان گفت نمایشنامه‌ی من از رمان «جاناتان مرغ دریایی» الهام گرفته است زیرا درک آن رمان خیلی برای بچه‌ها ساده نیست.

به گفته‌ی کرمی تم نمایش«خانه خورشید» درباره‌ی پرواز است و داستان آن درباره‌ی یک مرغ دریایی است که فلج به دنیا می‌آید اما دلش می‌خواهد پرواز کند.

این هنرمند تئاتر که این نمایش را شهریور ماه در کانون پرورش فکری اجرا می‌کند، درباره‌ی شیوه اجرایی آن توضیح داد: این نمایش را به شیوه ترکیبی اجرا می‌کنم. در این شیوه، خلق یک فضای رویایی و فانتزی برایم اولویت دارد.

کرمی با ابراز خرسندی از بازگشتش به عرصه تئاتر کودک و نوجوان ادامه داد: بسیار خوشحالم بعد از پنج، شش سال دوری از تئاتر کودک، بار دیگر نمایشی را در این حوزه اجرا می‌کنم و این نمایش به عنوان اثری از گروه تئاتر «شایا» به صحنه می‌رود.

به گفته او، نمایش«خانه خورشید» با بازی پرستو گلستانی‌، آرش نوذری‌، علیرضا دری‌، روژان کردنژاد‌، مینووش‌ رحیمیان و روح‌الله زندی‌فر به صحنه می‌رود.

سیاوش لطفی آهنگساز‌، امیرحسین دوانی طراح صحنه‌، روشنک کریمی طراح لباس و ایرج اسماعیل پور طراح پوستر این اثر نمایشی هستند.

نویسنده و کارگردان نمایش‌«پوتین‌های عمو بابا» که پیش از این چند دوره دبیری جشنواره تئاتر کودک و نوجوان را برعهده داشته است‌، ابراز امیدواری کرد‌ با اجرای نمایش«خانه خورسید» اثری قابل قبول به صحنه بیاورد.

او گفت: بعد از چندین سال فعالیت در حوزه تئاتر کودک، خیلی سخت‌گیر شده‌ام و امیدوارم شهریور و مهر امسال اجرای خوبی از این نمایش داشته باشیم.

شهرام کرمی آخرین‌بار نمایش «شکار بزرگ شنبه» را به عنوان یکی از آثار موفق در تالار هنر و جشنواره تئاتر کودک و نوجوان اجرا کرد که این نمایش به عنوان اثر برگزیده این جشنواره جوایز متعددی را دریافت کرد و به روسیه و ایتالیا نیز دعوت شد.

این هنرمند تئاتر که بهمن ماه گذشته نمایش «مدریک» را در جشنواره تئاتر فجر اجرا کرد، درباره زمان اجرای عمومی این اثر گفت: همچنان منتظریم برنامه‌ای شش ماهه دوم تئاتر شهر اعلام شود و امیدوارم نمایش ما نیمه دوم سال در این مجموعه اجرا داشته باشد.

گروه تئاتر «شایا» این روزها نمایش «فاوست» نوشته و کار حمیدرضا نعیمی را در تالار وحدت برصحنه دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *