برادوی ، یکی از بازیگران کهنه کار خود را از دست داد


«ماریان سلدس» بازیگر برنده جایزه تونی برادوی و استاد سابق «رابین ویلیامز» در سن ۸۶ سالگی درگذشت.

تئاتر فستیوال

به گزارش تئاتر فستیوال ، «ماریان سالدس» بازیگر کهنه‌کار تئاتر برادوی که برای اولین بار در سال ۱۹۴۷ روی صحنه تئاتر رفت و در طول هفت دهه فعالیت هنری خود یک جایزه تونی و پنج نامزدی این جایزه معتبر را به نام خود ثبت کرد، پس از یک دوره طولانی بیماری در سن ۸۶ سالگی در خانه‌اش درگذشت.

«سلدس» که استاد «کوین کلاین» و «رابین ویلیامز» بازیگران هالیوودی بوده است، رکورددار اجرای پیاپی تئاتر در کتاب رکوردهای جهانی گینس است. این بازیگر تئاتر اولین بار در سال ۱۹۴۷ خود را روی صحنه تئاتر برادوی دید و در نقش «جودیث اندرسون» ایفای نقش کرد در سال ۲۰۰۷ در نمایش «شیطان» به کارگردانی «ترنس مک نالی» برای آخرین بار روی صحنه تئاتر برادوی رفته بود.

«ماریان سلدس» پنج بار و برای نمایش‌های «توازن ظریف»، «روز پدر»، «تله مرگ»، «حلقه دور ماه» و «شام ساعت هشت» نامزد جایزه تونی شده بود و در سال ۱۹۶۷ برای «توازن ظریف» موفق به کسب این جایزه معتبر در عرصه تئاتر شد و در سال ۲۰۱۰ نیز جایزه یک عمر دستاورد هنری را از جوایز تونی دریافت کرد.

او در سه نمایش با «ادوارد آلبی» نمایشنامه‌نویس معروف همکاری داشت که از آن جمله می‌توان به «سه زن بلند قامت» اشاره کرد که برنده جایزه پولیتزر در تئاتر شد.

«سلدس» در مصاحبه‌ای در «واشینگتن تایمز» در سال ۱۹۹۵ عنوان کرده بود: من نیز مانند دیگر بازیگران جاه‌طلب هستم اما از کسی درخواست نمی‌کنم و ترجیح می‌دهم کارگردان و نمایشنامه‌نویس من را انتخاب کند. همکاری‌های من با «ادوارد آلبی» نیز به همین صورت رقم خورده است.

این بازیگر کهنه‌کار تئاتر برای اجرای پیاپی تئاتر «تله مرگ» بین سال‌های ۱۹۷۸ تا ۱۹۸۲ نام خود را در کتاب رکوردهای جهانی گینس ثبت کرد، چرا که در این فاصله زمانی ۱۸۰۹ بار روی صحنه رفت.

وی بازی در سه فیلم سینمایی‌«لبخند مونالیزا»، «تنها در خانه ۳» و «سلبریتی» را در کارنامه هنری خود دارد و بازی در چند سریال تلویزیونی نیز در سابقه او دیده می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *