برنامه کامل پنجمین روز جشنواره تئاتر فجر


پنجمین روز از سی‌و‌چهارمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر با ۱۹ نمایش صحنه‌ای و ۶ اجرای خیابانی ، میزبان مخاطبان خود می‌شود.

تئاترفستیوال

نمایش های بخش صحنه ای 

به گزارش تئاتر فستیوال ، دوشنبه پنجم بهمن ، سی و چهارمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر میزبان نمایش هایی از کشورهای مجارستان ، گرجستان ، فرانسه ، آلمان و شهرهایی چون مشهد ، بندر دیر ، بندر عباس ، سقز ، دهلران ، آبادان و تهران خواهد بود .

اجراهای صحنه ای در مجموعه تئاتر شهر از نمایش “تب سرد روی پیشانی داغ ” نوشته علی حاتمی نژاد و کارگردانی مهدی ضیا چمنی کاری از مشهد آغاز می شود این نمایش در ساعت ۱۷ در تالار سایه به مدت ۷۵ دقیقه به روی صحنه می رود ، اگر پس از پایان این نمایش قصد ماندن در مجموعه تئاتر شهر را دارید می توانید در ساعت ۱۸:۳۰ در تالار چهارسو به تماشای نمایش “وضعیت صفر” نوشته محمد چرمشیر و کارگردانی آتیلا پسیانی به مدت ۴۵ دقیقه بنشینید و به عنوان آخرین اجرای این مجموعه در روز پنجم جشنواره می توانید در ساعت ۱۹:۳۰ نمایش “من – مده آ” نوشته و کارگردانی سالومه یوگلیدزه را در تالار قشقایی به مدت ۷۵ دقیقه ببینید .

ولی اگر قصد دارید که آخرین اجرای نمایش ” راه مهر ، راز سپهر ” نوشته و کارگردانی شکر خدا گودرزی را در ساعت ۲۰:۳۰ از دست ندهید می توانید ابتدا در ساعت ۱۷:۳۰ نمایش “من مده آ” نوشته و کارگردانی سالومه یوگلیدزه را در تالار قشقایی به مدت ۷۵ دقیقه ببینید و بعد در ساعت ۱۹ به تماشای نمایش “آب سرد روی پیشانی داغ” نوشته و کارگردانی مهدی ضیا چمنی در تالار سایه به مدت ۷۵ دقیقه بنشینید . همچنین نمایش “وضعیت صفر” به کارگردانی آتیلا پسیانی نیز در ساعت ۲۰:۳۰ همزمان با اجرای ” راه مهر ، راز سپهر ” در تالار چهار سو به مدت ۴۵ دقیقه به روی صحنه می رود .

از نمایش های بخش بین الملل در روز پنجم جشنواره می توان به نمایش “هیولاها” به کارگردانی لارنت فرانی از کشور فرانسه اشاره کرد این نمایش در تالار هنر به مدت ۳۵ دقیقه در دو نوبت ۱۷ و ۱۹  اجرا می شود ، همچنین نمایش “سطح زنده” به کارگردانی صوفیا برسزی کاری از کشور مجارستان در سه نوبت ۱۷  ، ۱۸:۳۰ ، ۱۹:۳۰  به مدت ۳۵ دقیقه در تالار مولوی اجرا می شود .

تماشاخانه سنگلج در این روز میزبان کاری از شهر بندرعباس به نام “آهو اگر نهال” به نویسندگی و کارگردانی علیرضا داوری در دو نوبت ۱۷ و ۲۰ به مدت ۵۵ دقیقه خواهد بود .

اگر می خواهید در پنجمین روز از جشنواره تئاتر فجر نمایش “رقص مرگ” یاسر خاسب ، محصول مشترک کشور ایران و آلمان را ببینید ، می توانید نوبت اول این نمایش را در ساعت ۱۸ انتخاب کنید و پس از آن به دیدن نمایش “آی” به نوشته محمد مساوات و کارگردانی عبدالرضا شیبانی در تماشاخانه سرو بروید .

و یا می توانید ابتدا در ساعت ۱۹ نمایش “تخلف میزانسنیک سهراب” نوشته و کار حمید دهقانی را در تالار استاد انتظامی خانه هنرمندان به مدت ۷۵ دقیقه ببینید و سپس به دیدن نمایش “رقص مرگ” یاسر خاسب در ساعت ۲۰:۴۵ بروید این نمایش به مدت ۴۵ دقیقه اجرا خواهد شد .

آرش دادگر که در سی و چهارمین جشنواره تئاتر فجر با نمایش ” اودیسه” در بخش بین الملل شرکت کرده است ، اولین اجرایش را روز پنجم جشنواره در ساعت ۱۹:۳۰ در تالار حافظ به روی صحنه خواهد برد .

نمایش های خیابانی و محیطی 

در پنجمین روز از جشنواره تئاتر فجر نمایش های خیابانی و محیطی “دیگه هیچی نمونده” نوشته هما پریسان به کارگردانی احمد صمیمی از تهران ساعت ۱۶ ، “سونامی جوراب” به نویسندگی و کارگردانی هیوا اسدبیگی از سقز ساعت ۱۶:۳۰ ، “مهاجران سینه سرخ زریبار” به نویسندگی و کارگردانی علی محمد رادمنش از تهران ساعت ۱۷ و “بودن یا نبودن در میدان جنگ” به نویسندگی و کارگردانی سعید خیرالهی از دهلران ساعت ۱۸ در محوطه مجموعه تئاتر شهر اجرا می شوند .

همچنین نمایش خیابانی “وقت گل نی” به نویسندگی و کارگردانی امین صادقی از سقز ساعت ۱۷ در باغ هنر (خانه هنرمندان ایران) و نمایش “موضوع انشاء: تابستان جنگ،کجا بوده اید؟ به نویسندگی و کارگردانی بهنام کاوه از آبادان ساعت ۱۷ در محوطه برج میلاد اجرا می شوند.

نمایش های بخش “به علاوه تئا‌تر فجر”

بخش “به علاوه تئاتر فجر” در روز پنجم جشنواره میزبان ۸ نمایش خواهد بود . اولین اجرای نمایش در این بخش ساعت ۱۸ و آخرین اجرا ساعت ۲۰:۳۰ خواهد بود ، در ادامه می توانید از جزئیات این نمایش ها باخبر شوید :

میزبانی تماشاخانه ارغنون از نمایش “فردا” به نویسندگی و کارگردانی امین اسفندیار در دو نوبت ۱۸ و ۱۹:۳۰

میزبانی تئاتر باران از نمایش  “اجزایر” به نویسندگی و کارگردانی میلاد فرج زاده در دو نوبت ۲۰ و ۱۸

میزبانی خانه نمایش دا از نمایش  “من شاه ریچارد بودم” نوشته کیوان سررشته به کارگردانی محمد عاقبتی در دو نوبت ۱۸ و ۲۰:۳۰

 میزبانی سالن استاد خسرو شکیبایی تماشاخانه سه نقطه از نمایش “باغ وحش شیشه ای” نوشته تنسی ویلیامز به کارگردانی علی اصغر حسینی در دو نوبت ۱۸ و ۲۰

 میزبانیسالن استاد رکن الدین تماشاخانه سه نقطه از نمایش “سه چهر روزی که امیر خونه نبود” نوشته رضا گشتاسب به کارگردانی فضا اله عمرانی در دو نوبت ۱۹ و ۲۱

میزبانیتماشاخانه استاد جمشید مشایخی از نمایش “نارنجیغ” نوشته محمدرضا سجادیان به کارگردانی بهادر آذری ساعت ۱۸

میزبانی تماشاخانه استاد جمشید مشایخی ار نمایش “قایقانع” نوشته محمدرضا سجادیان به کارگردانی بهادر آذری ساعت ۲۰

میزبانی تماشاخانه موج نو ار نمایش “دیکلاین” با طراحی و کارگردانی معصومه جلالیه ساعت ۱۹

سی‌و‌چهارمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر تا ۱۲ بهمن‌ماه به دبیری سعید اسدی برگزار می‌شود . برنامه روزانه ی نمایش های صحنه ای و خیابانی سی و چهارمین جشنواره تئاتر فجر را از وب سایت تئاتر فستیوال پیگیری کنید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *