برهانی مرند: اظهارات آقاخانی فاقد یک نگاه علمی و دقیق است


نادر برهانی‌مرند به انتقادات ایوب آقاخانی درباره داوری‌های سی‌ودومین جشنواره تئاتر فجر پاسخ داد.

براهانی مرند

 به گزارش تئاتر فستیوال، این نمایشنامه‌نویس و از اعضاء هیات داوران بخش «تازه‌های تئاتر ایران» سی‌ودومین جشنواره تئاتر فجر در گفت‌و‌گویی (ایسنا)، گفت:امر داوری یک امر نسبی است و اگر در جشنواره تئاتر فجر به جای ما در بخش تازه‌ها گروه دیگری داور بودند، انتخاب‌های دیگری داشتند اما به اعتقاد من اظهارات ایشان فاقد یک نگاه علمی و دقیق است و بسیار روزمره و با نگاهی زرد و ژورنالیستی به ماجرا نگاه کرده‌اند.

 او افزود: من با این دوستان‌مان رفیق بوده و هستم اما ایشان چون مدعی صداقت‌اند من هم دوست دارم به ایشان پاسخ بدهم.  اگر ایشان خودشان کاری در جشنواره داشتند و بعد معترض می‌شدند آن وقت من حرف‌هایشان را سرشار از صداقت می‌دیدم اما سوال من این است که کجای این صداقت است که یک نفر احساس کند از همه عالم و آدم دانا‌تر و واجد صلاحیت‌تر است و حتی خود را با صلاحیت‌تر از سه نفر اعضای هیأت داوران بداند.

 برهانی‌مرند تصریح کرد: این یک توهم است. من واقعا متأسفم که این دوست‌مان این‌گونه فکر می‌کند و امیدوارم که به زودی از این توهم بیرون بیاید و از این موج‌سواری‌ها نکند. جدیدا مد شده است که نزدیک جشنواره عده‌ای به داوری یا یک مدیری اعتراض می‌کنند بلکه اعتباری کسب کنند. این یک بازی است. سوالم این است که چرا فکر می‌کنند دارای این صلاحیت هستند که درباره این موضوع اظهار نظر کنند. به نظر من ایشان فاقد این صلاحیت هستند وگرنه ایشان را داور جشنواره می‌گذاشتند.

 این نمایشنامه‌نویس افزود: ایشان فکر نمی‌کنند که با این اظهارنظرها این تعداد کثیری که با رأی هیأت داوران جایزه برده‌اند زیر سوال می‌برند چرا به این موضوع فکر نمی‌کنند؟ کجای این کار اخلاقی است؟ حداقل از آن‌ها عذرخواهی کنند. حالا رأی داوران را با نطق‌شان زیر سوال می‌برند اما چرا همکاران‌شان را خراب می‌کنند؟

 برهانی‌مرند در بخش پایانی صحبت‌هایش به ایسنا گفت: من شهادت می‌دهم ایشان قاطبه کارها را ندیدند. اگر کارها را دیده بودند من باید ایشان را در سالن‌ها می‌دیدم. ایشان در زمان جشنواره برنامه رادیویی داشتند. چرا قضاوت بی‌خود می‌کنند؟ پس باید در صداقت‌شان شک کرد. به نظرم دست از این بازی‌های پلشت باید برداشت چرا که شایسته تئاتر نیست مگر آنکه دوست داشته باشیم همه را انکار کنیم، فلان نمایشنامه‌نویس و استاد نمایشنامه‌نویسی را انکار کنیم.

 وی تصریح کرد:ایشان اگر همچنان بر صداقتشان پافشاری می کنند با همان شجاعتی که اعتراض کردند، انتخاب‌های خودشان را اعلام کنند.

 ایوب آقاخانی به تازگی انتقاداتی را نسبت به داوری بخش تازه‌های تئاتر ایران و بخش بین الملل سی و دومین جشنواره تئاتر فجر مطرح کرده بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *