برگزاری دومین نشست «تئاتر از نگاه سنگلج» با حضور جعفر والی


دومین جلسه از سری نشست‌های ماهانه‌ «تئاتر از نگاه سنگلج» روز شنبه ۳۰ آبان با حضور جعفر والی در تماشاخانه سنگلج برگزار خواهد شد.

تئاتر فستیوال

به گزارش تئاتر فستیوال ، نشست های ماهانه‌ «تئاتر از نگاه سنگلج» با هدف نگاهی بر تاریخ شفاهی تئاتر ایران بعد از سال ۱۳۴۴ در هر ماه با حضور صاحب نظران و هنرمندان تئاتر ایران برگزار می‌شود.

در اولین جلسه از این سری نشست‌ها  عباس جوانمرد از نحوه تاسیس تماشاخانه سنگلج در سال ۱۳۴۴ ه.ش و چگونگی برگزاری جشنواره نمایش های ایرانی در آن مقطع زمانی صحبت به میان آورد. در دومین جلسه نیز قرار است جعفر والی هنرمند صاحب نظر هنرهای نمایشی در ارتباط با جایگاه و نقش بازیگران اولین گروه های حرفه ای تئاتر ایران و ضرورت رفتن به سمت درام ایرانی صحبت کند.

نشست‌های ماهانه‌ «تئاتر از نگاه سنگلج» همزمان با پنجاهمین سال تاسیس تماشاخانه سنگلج قرار است به سوالاتی از جمله نحوه شکل گرفتن اولین گروه های حرفه ای تئاتر، چگونگی برخورداری تئاتر از حمایت دولتی و علت به وجود آمدن مفاهیمی چون «درام ایرانی» پاسخ دهد.

دومین جلسه از سری نشست‌های ماهانه‌ «تئاتر از نگاه سنگلج» روز شنبه ۳۰ آبان، ساعت ۱۹ و با حضور جعفر والی در تماشاخانه سنگلج برگزار خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *