برگزاری دومین هفته بین المللی پرفومنس ایران


دومین هفته بین المللی پرفورمنس ایران با موضوع «پرفورمنس و فضاهای شهری» در مهرماه ۹۶ برگزار می شود.

تئاتر فستیوال

به گزارش تئاتر فستیوال ، دومین هفته بین المللی پرفورمنس ایران با  موضوع «پرفورمنس و فضاهای شهری» توسط موسسه فانوس هنر پارس، مرکز تئاتر مولوی و پژوهشگاه تاریخ هنر و اجرای دانشگاه پاریس برگزار می شود. این هفته پژوهشی – اجرایی با هدف بسترسازی لازم برای هم اندیشی و تعاملات پژوهشی میان مراکز آموزشی – دانشگاهی در قالب نشست های تخصصی، سمینارهای علمی و برگزاری مستر کلاس های مربوطه به صورت بین المللی در مهرماه ۹۶ برگزار می شود.

از تمامی پژوهشگران، هنرمندان و دانشجویان علاقه مند دعوت می شود تا درقالب یکی از بخش های زیر در این رویداد شرکت نمایند.

سخنرانی:

سخنرانی ها با مدت زمان ۲۰ تا ۳۰ دقیقه به پژوهش در مورد پرفورمنس و فضاهای شهری اختصاص دارند. محورهای پیشنهادی به شرح زیر هستند، اما سایر موضوعات نیز می توانند مطرح شوند:

جایگاه پرفورمنس در زندگی شهری، تاثیر هنری و اجتماعی پرفورمنس در فضاهای شهری، شهر به مثابه پرفورمنس، معمار و شهر ساز در نقش «اجراگر»، نقش معماری و شهر سازی در شکل گیری پرفورمنس های شهری،
نقش آموزشی-تربیتی پرفورمنس در رفتار های شهری، شهر به عنوان صحنه اجرا، صداها، بوها و تصاویر شهری در شکل گیری پرفورمنس و صحنه های تئاتری، تئاتر شهری یا پرفورمنس؟، رهگذر در جایگاه «تماشاگر»، رهگذر- اجرا گر

چکیده سخنرانی با ارسال سوال اصلی و خلاصه بین ۳۰۰ تا ۵۰۰ کلمه و خلاصه ای از سوابق سخنران، تا تاریخ ۲۵ شهریور به دبیرخانه ارسال شوند.

میزگرد و تعامل:

این بخش که در قالب های ۳۰ تا ۹۰ دقیقه ای برگزار می شود، فرصتی است برای ارائه بحث و بررسی گروهی حول یک محور اصلی با همکاری حداقل سه شرکت کننده. موضوعات پیشنهادی می توانند با ارسال موضوع بحث پیشنهادی، روزمه کامل هر یک از شرکت کننده ها و زمان تقریبی تا تاریخ ۲۵ شهریور به دبیرخانه ارسال شوند.

اجرا :

در این بخش مکان های عمومی مشخصی برای اجرای پرفورمنس در نظر گرفته شده است و هر هنرمند فقط با یک اثر می تواند در این بخش شرکت کند. طرح های پیشنهادی در سه نسخه لوح فشرده می توانند تا  ۲۰ شهریور به دبیرخانه ارسال شوند. مکان ها و فضاهای عمومی اجرای پرفورمنس متعاقبا اعلام می‌شود.

آدرس دبیرخانه:

شمال میدان هفت تیر، جنب مجتمع یاس، کوچه آذری، پلاک ۲۵ ، موسسه فانوس هنر پارس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *