برگزاری کارگاه‌های بین‌المللی آموزش بازیگری با حضور دو هنرمند کانادایی


کارگاه‌های بین‌المللی آموزش بازیگری از روز شنبه ۱۵ آذرماه با حضور دو هنرمند کانادایی دانا لوبک و روبرت گرین وود در مجموعه تئاتر شهر آغاز می‌شود.

تئاتر فستیوال

به گزارش تئاتر فستیوال ، کارگاه «امواج و گفتار بدن» به سرپرستی دانا لوبک و «نوای بازیگری» به سرپرستی روبرت گرین‌وود عنوان دو کارگاهی هستند که از شنبه پانزدهم تا یکشنبه ۲۳ آذر ماه در مجموعه تئاتر شهر برگزار می‌شود.

دانا لوبک بازیگر، کارگردان و طراح حرکت که به عنوان بازیگر در بیش از ۲۰۰ نمایش حضور  داشته است در ۴۵ سال گذشته در ۸۰ نمایش به عنوان نقش اصلی بازیگری کرده است. او در کشورهای ایتالیا، فرانسه، انگلیس، اسکاتلند، آمریکا و کانادا به عنوان معلم حرکت برای بزرگسالان و کودکان و نوجوانان تدریس نموده است. او همچنین در بیش از ۴۰ فستیوال به عنوان بازیگر، کارگردان و معلم حضور داشته است و از مهمترین شاگردهای او می توان به اِد هریس اشاره کرد.

وی در کارگاه امواج و گفتار بدن به اهدافی همچون پرورش حرکات فیزیکی و افزایش مهارت‌های فردی در حرکات، پرورش فهم عنصر حرکت و تجسم بخشیدن آن، آموزش و تمرین ساخت و ترکیب حرکات معناگرا، تشریح حرکات انسانی و اصول مکانیزم بدن در هنگام حرکت، الگوهای مناسب در ارائه صحیح حرکات بنیادی، سلسله حرکات منظم و هم آهنگ در ارائه مفاهیم،  زبان فرم، تجزیه و نماد سازی می پردازد.

هنرجویان در پایان این کارگاه آموزشی نتیجه آموخته های خود را در قالب یک اجرا ارائه خواهند کرد.

همچنین روبرت گرینوود هنرمند و کارگردان کمپانی «سان ارگوس» که در کشورهای هنگ گنگ، لهستان، کرواسی، بلژیک، سنگاپور، اسلوواکی، انگلیس، اسکاتلند، ولز، کانادا و امریکا اجرا داشته است نیز کارگاه «نوای بازیگری» را در تهران برگزار خواهد کرد. این هنرمند به عنوان کارگردان، نویسنده و طراح حرکت برای کمپانی «سان ارگوس» تاکنون ۴۵ نمایش تولید کرده است و همچنین در بیش از ۳۰ فستیوال بین‌المللی نیز به عنوان اجراکننده و مدرس تئاتر حضور داشته است.

از اهداف کارگاه «نوای بازیگری» این هنرمند کانادایی می‌توان به کشف و تمرین دروس زندگی در قالب حواس پنج‌گانه، حافظه کاری، فراخوان هیجانات کاری و کار در صحنه به عنوان نیازهای اولیه اشاره کرد. پس از آخرین جلسه این ورک شاپ حاصل آموخته های هنرجویان نمایش داده خواهد شد.

این کارگاه‌های آموزشی از سوی گروه تئاتر «زندگی» و با همکاری انجمن هنرهای نمایشی ایران و مجموعه تئاتر شهر در چند مرحله برگزار می شود و در پایان این دوره‌های آموزشی نیز گواهینامه معتبر از سوی انجمن هنرهای نمایشی ایران، کمپانی های تئاتر «کاروتا» و «سان ارگوس» به شرکت کنندگان ارائه خواهد شد.

علاقمندان برای ثبت نام در این دوره های آموزشی می‌توانند با مدارک مورد نیاز ثبت نام شامل کپی شناسنامه، کپی کارت ملی و دو قطعه عکس از تاریخ دهم آذر ماه ساعت ۱۷ تا ۱۹ برای ثبت نام به روابط عمومی مجموعه تئاتر شهر مراجعه کنند. همچنین دانشجویان می توانند با ارائه کارت دانشجویی معتبر و اعضای خانه تئاتر از تخفیف ۲۰ درصدی شهریه کارگاه ها برخوردار شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *