بزرگداشت داوود رشیدی و تقدیر از داوود دانشور در جشنواره تئاتر شهر


با تصمیم شورای سیاست‌گذاری چهارمین جشنواره تئاترشهر، بزرگداشت دوره چهارم این رویداد تئاتری شهرداری تهران به داوود رشیدی هنرمند پیشکسوت تئاتر و سینمای ایران اختصاص می یابد.

تئاتر فستیوال

به گزارش تئاتر فستیوال ، سه دوره‌ گذشته جشنواره تئاتر شهر با بزرگداشت هنرمندانی همچون علی نصیریان، اسماعیل خلج و حسین محب اهری همراه بوده است که امسال نیز جشنواره تئاتر شهر بزرگداشت داوود رشیدی را برگزار خواهد کرد.

شورای سیاستگذاری جشنواره مقرر کرد که از دوره چهارم برای تجلیل از هنرمندان فعال و مؤثر در عرصه هنرهای نمایشی، علاوه بر بزرگداشت یک هنرمند پیشکسوت، از یک هنرمند دیگر نیز تقدیر ویژه شود.

بنا بر این تصمیم در چهارمین جشنواره تئاتر شهر از داوود دانشور هنرمند پیشکسوت تئاتر در زمینه بازیگری و کارگردانی و پژوهش تئاتر، به‌ پاس سال‌ها فعالیت آموزشی و علمی و تالیف و اجرای نمایش‌های مختلف تقدیر ویژه خواهد شد.

داوود رشیدی بازیگر، کارگردان، مترجم و مدرس تئاتر و سینما متولد سال ۱۳۱۲ تهران، دانش‌آموخته کارگردانی و بازیگری تئاتر از ژنو و مؤسس گروه تئاتر امروز است. داوود رشیدی بیشتر به عنوان بازیگر شناخته می‌شود ولی او از پیشگامان تئاتر نو در ایران بوده و پس از انقلاب هم با اجرای چند نمایش جریان ساز نقش زیادی در رشد تئاتر کشور داشته است. او در طول سال‌ها فعالیت هنری خود که از هفت‌سالگی و در تئاتر آغاز شد تاکنون در بیش از صد و سی اثر هنری در زمینه بازیگری، کارگردانی و تهیه‌کنندگی نقش داشته است.

داوود دانشور نویسنده، کارگردان، بازیگر و مترجم، متولد سال ۱۳۳۰ تهران و فارغ‌التحصیل تئاتر بوده و اهالی تئاتر او را بیشتر به عنوان پژوهشگر آثار تحقیقی و مترجم نویسنده‌های مطرح و یا کمتر شناخته‌شده تئاتر می‌شناسند. آخرین نمایش داوود دانشور در مقام مترجم و کارگردان نمایش «چکامه رستاخیز» نوشته آرتور میلر بود که در سال ۱۳۹۲ در مجموعه تئاتر شهر اجرا شد.

مراسم بزرگداشت و تقدیر از هنرمندان پیشکسوت تئاتر کشور در آیین اختتامیه چهارمین جشنواره تئاتر شهر برگزار خواهد شد.

 چهارمین جشنواره تئاتر شهر توسط سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران در هشت بخش و با حضور گروه‌های منتخب از ۲۶ شهریور تا دوم مهرماه ۱۳۹۴ در سالن‌های تئاتر، شهر تهران برگزار می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *