بهادر مالکی : “برای تولید کار کودک خوب پتانسیل زیادی وجود دارد .”


نمایش “بیست و یک” به نویسندگی و کارگردانی بهادر مالکی یکی از نمایش هایی بود که در شانزدهمین جشنواره تئاتر عروسکی در پلاتو اجرای تئاتر شهر به روی صحنه رفت . به همین بهانه خبرنگار تئاتر فستیوال گفت و گویی با او داشته است که می توانید در ادامه آن را بخوانید .

تئاتر فستیوال

بهادر مالکی در مورد نمایش “بیست و یک” گفت : “بیست و یک” نمایشی تک نفره و عروسکی است که به شیوه توپ و دست اجرا می شود .”

این کارگردان در ارتباط با داستان این نمایش توضیح داد : “داستان این نمایش در مورد یک خروس است که در جزیره ای تنها مانده و دنبال همسر می گردد ولی برای انتخاب همسر ایده آل خود معیارهایی دارد که مقداری قضیه را پیچیده می کند.”

وی در پاسخ به این که برای نمایشگران عروسکی که در طول سال فعالیتی ندارند چه کار می توان کرد ، گفت : “مشکلات زیادی وجود دارد و ریشه عمده ی آن ها به امکانات و بودجه بر می گردد زیرا وقتی کسی که زندگی اش را از این مسیر می گذراند تامین نشود ، مجبور است انرژی اش را در جای دیگر ، برای امرار معاش صرف کند . به همین دلیل کارها یا باید خیلی ضعیف و یا خیلی کم اجرا شوند .”

صداپیشه عروسک تلویزیونی “فامیل دور” در رابطه با دیگر آثار حاضر در جشنواره گفت : “من فرصت نکردم همه کارها را ببینم ولی کار آقای لقمانیان و آقای شاه پیری را دیدم و به آن ها خسته نباشید می گویم.”

وی در مورد کیفیت برگزاری شانزدهمین جشنواره بین المللی تئاتر عروسکی گفت : ” در این جشنواره امکانات و نقصانی وجود دارد که نتیجه اش این می شود که ما پتانسیل زیادی داریم که بتوانیم برای کودک کار خوب تولید کنیم ولی به حمایت نیاز داریم و لازم است به کسانی که در این حوزه فعالیت می کنند پر و بال داده شود و تامینشان کنند ، آنوقت هم نتیجه ی کار خوب می شود و هم مخاطب خواهند داشت زیرا ما نیروهای خلاق و کاربلد زیادی داریم که فقط به حمایت احتیاج دارند.”

کارگردان نمایش “بیست و یک” در رابطه با رقابتی نبودن جشنواره گفت : “به نظرم این اتفاق درست است و مثل این می ماند که یک مسابقه آشپزی برگزار کنیم و بگوییم بین غذاهای مختلفی که گروه های مختلف پخته اند ، قرمه سبزی بهتر بود و یا کباب کوبیده ؟ به نظرم اصلا قابل مقایسه نیست .”

بهادر مالکی در پایان با اشاره به درگذشت داوود رشیدی ، هنرمند پیشکسوت کشورمان گفت : ” ایشان کارهای بزرگ بسیاری دارند و از ایشان آنقدر خاطره های بزرگ به یاد مانده که در ذهن همگی نقش بسته و نیازی به تعریف و یادآوری نیست . جای خالی داوود رشیدی به شدت احساس می شود ، این اتفاقات پشت سر هم ، بعد از رفتن آقای کیارستمی بسیار دلگیرکننده است. من از طرف  خودم به خانواده برومند و همه هم میهنان و سینمای ایران تسلیت می گویم زیرا هنر ایران یکی از وزنه های خود را از دست داده است . “

 

۲ نظر ثبت شده است .

  1. پسرعمه زا گفت:

    یکی از شخصیت های دوست داشتنی کلاه قرمزی ولقعا . خیلییییی دوسش دارم

  2. مجید گفت:

    حیف که نسل ما امثال داوود رشیدی رو درک نکردند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *