نمایشی مستند از سرگذشت سیمین دانشور و هرتا مولر؛

اجرای «به زبان خواب» در تئاتر مستقل تهران


نمایش «به زبان خواب» به کارگردانی سما موسوی برای اجرا از هفته پایانی شهریور در تئاتر مستقل تهران آماده می‌شود.

به گزارش تئاتر فستیوال به نقل از روابط عمومی گروه، «به زبان خواب» نمایشی مستند با موضوع سرگذشت دو نویسنده است؛ یکی از چهره‌های معاصر ادبیات فارسی و دیگری از چهره‌های شاخص ادبیات آلمان. یکی در رومانی به دنیا آمده، به آلمان مهاجرت کرده و همچنان در این کشور زندگی می‌کند و دیگری در ایران به دنیا آمده، در ایران زیسته و در این کشور نیز از دنیا رفته است. سیمین دانشور و هرتا مولر ، دو شخصیت اصلی این نمایش هستند.

«به زبان خواب» چهارمین تجربه‌ کارگردانی سما موسوی است که در ادامه اجرای پیشین او و در دسته مستند بیوگرافی جای می‌گیرد. وی سال گذشته نمایش «آدم‌هایی که نمی‌بینم» را به صحنه برد و سپس در سی‌ و هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر موفق به دریافت تندیس بازیگری شد.

متن نمایش توسط مونا احمدی تدوین شده که نگارش نمایشنامه‌هایی چون «گردش عادی خون و برف»، «سرزمین‌های شمالی» و نگارش مشترک نمایشنامه «شکستن سکوت مطلق» به همراه محمدحسین معارف را در کارنامه‌ دارد.

عوامل این نمایش عبارتند از: پژوهشگر و کارگردان: سما موسوی، تدوین متن: مونا احمدی، بازیگران: مارال کشاورز، سما موسوی، طراح لباس: نسرین خرمی، طراح پوستر و بروشور: پرناز کریمی، طراح ویدئو پروجکشن: نیما دهقانی، دستیاران: دانا عصاره و سارا عبادی، عکاس: هما ایرانی، طراح گریم: لیدا ایرانی، دستیار کارگردان: حمید وحیدی، منشی صحنه: سلاله رستمی و مشاور امور رسانه: بابک احمدی.

موسوی پیش از این نمایش‌های «یرما»، «سفر زمستانی و یک داستان بی ربط» و «آدم‌هایی که نمی‌بینم» را روی صحنه برده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *