ناصح کامگاری در افتتاحیه "تفنگ میرزا رضا" گفت :

تئاتر کشور به جریان تئاتر مولوی نیازمند است


نمایش “تفنگ میرزا رضا بر دیوار است و در پرده سوم شلیک می کند” افتتاح شد .

تئاتر فستیوال

به گزارش تئاتر فستیوال به نقل از روابط عمومی مرکز تئاتر مولوی، یکشنبه شب دوازدهم دی ماه، نمایش “تفنگ میرزا رضا بر دیوار است و در پرده سوم شلیک می کند” با حضور قابل توجه مخاطبین افتتاح و به روی صحنه رفت.

در مراسم آغازین اجرای این نمایش، محمد اشکانفر طراح و کارگردان اثر گفت: نوع تئاتر مورد علاقه و سلیقه ی ما همین تئاتری است که منتسب به جریان تئاتر دانشگاهی کشور است. تئاتری که با طرح دغدغه های اصیل اجتماعی و کالبدشکافی معضلات روحی و روانی بشر قصه می گوید و طبعا خالی از خیال و عناصر زیباشناسانه ی مقبول مخاطب نیست. وی به عوامل نمایش تفنگ میرزا رضا اشاره کرد و افزود: خاستگاه تئاتری تمامی همکاران من در این نمایش از دانشگاه هاست و همچنان در مکتب اساتیدی که روزی سر کلاس آنها بودیم و امروز هم از حمایت و الطاف شان بهره مندیم به تولید هنری می پردازیم.

اشکانفر با تشکر از رویه ی مرسوم در گزینش آثار برای اجرا در تالار مولوی گفت: از مولوی باید ایده گرفت تا به سایر جریانات تئاتری کشور هم سر و شکل بدهیم.

در ادامه ی این مراسم، ناصح کامگاری؛ نویسنده، کارگردان و مدرس دانشگاه که به عنوان میهمان ویژه برای افتتاح این نمایش دعوت شده بود گفت: تئاتر دانشگاهی یعنی جسارت، روشنگری و متفکر.

این استاد دانشگاه با برشمردن ویژگیهای بیشتری از تئاتر دانشگاهی افزود: اهمیت اینکه چرا تئاتر دانشگاهی مهم است و باید آنرا جدی گرفت بر کسی پوشیده نیست اما با این حال ما به ظرفیت های بیشتری برای گستردگی و تبلور این نوع تئاتر متعهد نیازمندیم.

کامگاری مطرح کرد: تئاتر دانشگاهی ذاتا تئاتری جوان و پویاست و همین روحیه، اثرگذار و آینده ساز است حال آنکه اگر این نوع تئاتر بدلیل عدم حمایت های کافی و بی توجهی مسئولین ذیربط دچار لغزش و نگرانی شود و به سمت آن نوع تئاتری که اصطلاحا به نام تئاتر حرفه ای می نامیم متمایل شود طبعا آسیبهای جدی بر پیکره ی کلی تئاتر ما وارد می شود و از همین حیث تئاتر کشور به وجود مراکزی مانند تئاتر مولوی نیازمند است.

کامگاری با اشاره به کیفیت اثر و عوامل نمایش تفنگ میرزا رضا… افزود: محمد اشکانفر را از روزهای دانشجویی اش می شناسم و می دانم که تئاتر برای او مقوله ای جدی و پر اهمیت است و این نمایش او قطعا نظرات مثبت مخاطبان سخت گیر تئاتر را جلب خواهد کرد.

در پایان این مراسم، شال نمادین تئاتر مولوی به رسم یادبود توسط ناصح کامگاری و با حضور امیرحسین حریری، رئیس مرکز تئاتر مولوی به محمد اشکانفر اهداء شد.

نمایش “تفنگ میرزا رضا بر دیوار است و در پرده سوم شلیک می کند” نوشته محمد طلوعی و با بازی بانیپال شومون، آرزو روشناس، میثم نوروزى، الهه شه پرست، نوید نوروزى، بابک بهشاد، امیر کلهر، سعید قربانى، آرمین رجایى هر روز ساعت ۱۸ با مدت زمان ۵۰ دقیقه در سالن اصلی مرکز تئاتر مولوی به صحنه می رود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *