تالار مولوی با ۳ نمایش به استقبال سال ۹۶ می‌رود


اجراهای مرکز تئاتر مولوی در سال ۹۶ از نیمه اول فروردین ماه با به صحنه رفتن سه نمایش جدید آغاز می‌شود.

تئاتر فستیوال

به گزارش تئاتر فستیوال ، برنامه‌های نمایشی تالار مولوی از ۱۶ در فروردین ماه ۹۶ با اجرای سه نمایش «مسئولیت شکستن سکوت مطلق» به کارگردانی شیوا مسعودی، «ماراساد» به کارگردانی مریم برزگر و «آدم، آدم است» به کارگردانی حبیب‌الله دانش آغاز می‌شود.

نمایش «مسئولیت شکستن سکوت مطلق» را مونا احمدی و حسین معارف نوشته‌اند که با محوریت مسائل زنانه و مقوله ازدواج در سه پرده به صحنه می‌رود. در این اثر دانشگاهی که از ۱۶ فروردین هر شب ساعت ۱۸ اجرا خواهد شد، نگین کشفی، متین گودرزی، سارا شاهرودیان، اسماعیل کمالی دهقان، بهداد بلیغ فر و ساینا سراج به عنوان بازیگر حضور دارند.

«مسئولیت شکستن سکوت مطلق» درباره‌ یک عروسی است و در سه بخش روایت می‌شود: پیش از عروسی هنگام عروسی و پس از عروسی. هر بخش از سه تا چهار  اپیزود ساخته‌شده که گفتمان انتقادی درباره‌ عروسی، بیان دغدغه‌های عروس در موقعیت جدید و تقابل سنت و مدرنیته در این آیین کهن اجتماعی است.

سایر عوامل این نمایش عبارت‌اند از: نویسندگان: مونا احمدی، حسین معارف، مدیر تولید: ایمان آخوندی یزدی، طراح موسیقی: محمدرضا جدیدی، طراح صحنه: مصطفی مرادیان، طراح و سازنده‌ی پیکره‌ها: منیر مولوی زاده، طراح لباس: زهره بهروزی نیا، طراح نور: میلاد حسینی شکیب، طراح پوستر و بروشور: ملیحه غلام‌زاده، طراح گریم: افسانه قلی زاده، طراح ویدیو و مشاور کارگردان: سعیده رمضان زاده، دستیار کارگردان: ریحانه کوثری مهر، مدیر صحنه: آزاده حیدری، عکاس: منصوره رمضان زاده. امیر خدامی،‌دوخت لباس: محبوبه مددی، مشاور تبلیغات: سارا حدادی، مشاور رسانه‌ای: مریم نراقی، روابط عمومی: یاسمن طاهری، تهیه‌کننده: رضا صمدپور.

نمایش «ماراساد» که بر اساس متنی به همین نام نوشته پیتر وایس و با بازنویسی مریم برزگر از ۱۷ فروردین در سالن کوچک مولوی و در ساعت ۱۹:۳۰ به صحنه می‌رود در ارتباط با زندگی مارکی دوساد نویسنده فرانسوی است که به دلیل برخی اختلالات روحی در بیمارستان شارنتون بستری شده است. در این اثر نمایشی شکیب شجره و همایون حیدرزاده نقش‌آفرینی می‌کنند.

این نمایش  اقتباسی آزاد از نمایشنامه «شکنجه و قتل ژان پل مارا به اجرای ساکنان تیمارستان شارنتون به کارگردانی مارکی دو ساد» است که  پس از تور اجراهای عموم شهرستان، فروردین و اردیبهشت ماه ۹۶ اجرای عموم خود را در تهران آغاز می‌کند. عوامل این نمایش عبارتند از طراح و کارگردان: مریم برزگر، تهیه کننده: فرهاد فقیهی، بازیگران:شکیب شجره، همایون حیدر زاده، طراح لباس: الهام قاسمیان، آهنگساز و طراح صدا:سعید هژبری، آهنگساز کلاسیک: پندار عظیمی،‌ نوازنده کنترباس:بنجامین مرادی، عکاس: مهدی پارسی، طراح گرافیک و پوستر:امیر رجبی، مدیر تبلیغات: مریم شریعتی، روابط عمومی و تبلیغات مجازى:گروه هنری پژواک، ساخت تیزر: مهدی پارسی.

نمایش «آدم، آدم است» نوشته برتولت برشت با کارگردانی حبیب‌الله دانش نیز از ۱۸ فروردین‌ماه در ساعت ۲۰:۳۰ در سالن اصلی تئاتر مولوی روی صحنه می‌رود. حسن برجکی، فرزانه جمال‌زاده، پیام حقی، فریبا رسولی، علی‌اصغر زارعی، محمدرضا صالحی، صادق واسعی، عباس طباطبایی، حسن فضلی، نگار محمدزاده، عباس نورمحمدی و فریبرز واحدی بازیگران این نمایش هستند. «آدم، آدم است» داستان شخصی ساده‌دل به نام گالی‌گی است که قدرت نه گفتن ندارد و یک روز که به قصد خرید ماهی از منزل خارج شده در دردسر بدی می‌افتد.

 دانشجویان می‌توانند برای دریافت بلیط با قیمت نیم‌بهاء با ارائه کارت دانشجویی خود به گیشه مرکز تئاتر مولوی مراجعه کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *