تجربه ی نمایشی متفاوت با زندانی شماره ۹۱۹۱۳


نمایش «۹۱۹۱۳» به کارگردانی آیدین الفت که تجربه متفاوت در زمینه فضای صوتی نمایش است با حضور صداپیشگانی چون مسعود رایگان، رویا تیموریان‌، باران کوثری و … به صحنه می‌رود.

تئاتر فستیوال

به گزارش تئاتر فستیوال، الفت در گفت‌وگویی با ایسنا، درباره این اثر نمایشی گفت: «۹۱۹۱۳» در فضای سورئال روایتگر فرد زندانی است که دوران محکومیت خود را سپری می‌کند و درگیر یکسری ماجراها می‌شود.

این کارگردان، نمایش «۹۱۹۱۳» را تجربه جدید و متفاوت در زمینه استفاده از سیستم صوتی در تئاتر ایران و دنیا برشمرد و ادامه داد: برای این نمایش از سیستم صوتی فراگیر استفاده شده است، به گونه‌ای که ۳۰ بلندگو در سالن مجهز شده است.

وی افزود: جمعی از بازیگران شناخته شده و جوان تئاتر در این کار به عنوان صداپیشه حضور دارند و این باعث شده که نمایش از یک اجرای تک نفره و مونولوگ خارج شود و به یک فضای جمعی تبدیل شود. همه صدا پیشگان به نوعی با بازیگر اصلی در ارتباط باشند.

الفت با بیان اینکه صدای بازیگران به صورت ضبط شده در نمایش به‌کار می‌رود درباره حضور هنرمندانی چون مسعود رایگان،‌ رویا تیموریان ‌، کامبیز دیرباز و… گفت: تخصص و تحصیلات من در حوزه صدا است و البته بازیگری، کارگردانی و نمایشنامه نویسی نزد هنرمندانی چون محمد رحمانیان‌، محمد چرمشیر و پیام دهکردی آموزش دیده‌ام و البته چون دوستان کارهای دیگر من را در زمینه صدا دنبال کرده بودند،‌ تصمیم گرفتند که در این نمایش حضور داشته باشند.

این کارگردان با اشاره به اجرای نمایشش در تالار «حافظ» یادآور شد: حدود دو سال بود که به دنبال اجرا در تالار حافظ بودم به این دلیل که نیاز به ارتفاع ۵ متر نیاز داشتیم و این سالن تنها سالن مناسب بود.

الفت همچنین تصریح کرد که تجربه چنین اجرایی به لحاظ فضای صوتی پیش ازاین در تئاتر ایران و دنیا اتفاق نیفتاده است و مخاطبان با تجربه جدیدی رو به رو خواهند شد.

در این اثر نمایشی که از ۱۱ شهریور ماه ساعت ۱۸/۳۰ در تالار حافظ آغاز می‌شود، سینا کرمی به عنوان بازیگر حضور دارد.

همچنین مسعود رایگان‌، رویا تیموریان‌، پیام دهکردی‌، باران کوثری‌، احمد مهرانفر ‌، کامبیز دیرباز‌، هوتن شکیبا و سیاک‌ صفری به عنوان صدا پیشه حضور دارند و در کنار آن‌ها هنرمندان جوانی از جمله پدارم انصاری‌، مریم نجفی‌، بهاره صدری‌، خشایار خلیل خانی ،‌ فرهاد رادمان و… همکاری دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *