تجلیل از سید حمزه حسینی در مراسم روز جهانی تئاتردر گرگان


 مراسم روز جهانی تئاتر این بار در شهر گرگان برگزار شد.  این مراسم که قرار بود راس ساعت ۱۷ برگزار شود با تاخیر یک ساعته روبه رو بود.

روز جهانی تئاتر گرگان

به گزارش خبرنگار تئاتر فستیوال ، مراسم روز جهانی تئاتر در تالار فخرالدین اسعد گرگانی برگزار شد . در این مراسم ، آقای منتظری رییس کل اداره ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه پیامبران هم از این هنر استفاده میکردند ولی نام آن هنر نمایش نبود، اذعان کرد : برای مثال می توان به بت شکنی حضرت ابراهیم اشاره کرد. او برای این کار از سه عنصر نمایش استفاده کرد: کلام، حرکت ، منظر نمایشی.

او در ادامه صحبتش با عرض خیر مقدم به مهمانان و پیشکسوتان ، خطاب به مدیرکل هنرهای نمایشی حسین طاهری که میهمان مراسم بود ،  گفت : تهیه سند چشم انداز هنر تئاتر امری حساس و واجب است. نباید با تغییر هر مدیر مسیر طی شده تئاتر استان به نقطه صفر بازگردد.

همچنین توجه به آموزش اساسی و ضرورت نهضت در متن نمایش و نمایشنامه نویسی . توجه به هنر تعزیه و تجدید نظر در جشنواره ها از دیگر موارد مطرح شده توسط وی بود.

سپس آقای گرزین ، رییس شورای شهر گرگان . بیانیه روز جهانی تئاتر را قرائت کرد.

اسماعیل خلج دیگر میهمان برنامه بود که به ایراد سخنرانی پرداخت. او در بخشی از سخنانش اشاره کرد : تئاتر به  معنی امیدست. زندگی بدون امید هیچ معنایی ندارد . تئاتر برعکس اینهاست . می آید و زندگی را پر نشاط می کند.

بازیگر پیشکسوت تئاتر با اشاره به اینکه روز جهانی تئاتر مال کسانیست که متولد میشوند در پایان صحبتش گفت : امیدوارم در این شهرستان جناب آقای مصدق و سایر دوستان در کار عاشقانه شان موفق باشند.

حسین طاهری مدیرکل هنرهای نمایش آخرین سخنران این مراسم بود که اذعان داشت برای اینکه با جامعه جهانی تعامل داشته باشیم باید به تئاتر توجه کنیم.

اجرای گروه موسیقی به سرپرستی آقای ملک محمودی و اجرای نمایش کوتاهی توسط هنرمندان ترکمن آقایان، علیرضا یلمه و عبدالرسول عنق از دیگر بخش های این مراسم بود.

در پایان از سید حمزه حسینی ، استاد تعزیه گرگان و نوازنده و خواننده ی موسیقی سنتی تجلیل به عمل آمد.

به گزارش تئاتر فستیوال در این مراسم محمود پاک نیت نیز حضور داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *