رئیس مجموعه تئاتر شهر خبر داد:

تشکیل آرشیو ملی نمایشنامه های تالیفی در مجموعه تئاترشهر


به گزارش تئاترفستیوال و به نقل از روابط عمومی مجموعه تئاتر شهر، سید محمد جواد طاهری رییس تئاترشهر از آغاز برنامه ریزی ها برای تشکیل آرشیو ملی نمایشنامه های تالیفی نمایشنامه نویسان کشورمان در کتابخانه و مرکز اسناد این مجموعه  خبر داد.

وی درباره برخی جزییات این پروژه بیان کرد: تئاتر شهر تهران به عنوان نماد ملی تئاتر کشور، در راستای ارج نهادن به هنر فاخر نمایشنامه نویسی بنا دارد تا نسبت به ثبت و حفظ نمایشنامه های تألیفی در کتابخانه این مجموعه اقداماتی را انجام دهد.

 طاهری افزود: امیدوارم این اقدام بتواند در آینده ای نزدیک شرایط موثر و مناسبی را برای جمع آوری آثار نمایشی درام نویسان ایرانی و تشکیل «آرشیو ملی نمایشنامه نویسی» فراهم سازد. به اعتقاد من چنین فرآیندی می تواند ضمن ایجاد یک مرکز معتبر برای تدوین و ثبت و ضبط آثار نمایشنامه نویسان ایرانی، محل  مناسبی برای مراجعه و دسترسی فعالان حوزه تئاتر، پژوهشگران و دانشجویان هنرهای نمایشی و سایر رشته های دیگر باشد.

رئیس مجموعه تئاتر شهر درباره دیگر جزییات این طرح پژوهشی گفت: طی روزهای آینده از طریق روابط عمومی مجموعه نحوه ارسال نمایشنامه ها و ثبت  آنها در کتابخانه و مرکز اسناد هنرهای نمایشی ، اطلاع رسانی خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *