تئاتر فستیوال

به گزارش تئاتر فستیوال ، تینا پاکروان کارگردان، تهیه‌کننده و بازیگر سینما، نمایشنامه “نویسنده مرده است” نوشته آرش عباسی را به روی صحنه می‌آورد.

پاکروان که تاکنون آثار سینمایی چون “خانوم”، “نیمه شب اتفاق افتاد” و “لس آنجلس تهران” را کارگردانی کرده است در نخستین تجربه کارگردانی تئاتر، قصد دارد، خردادماه نمایش “نویسنده مرده است” نوشته آرش عباسی را در تماشاخانه ایرانشهر روی صحنه آورد.

بازیگران این اثر نمایشی که مراحل تمرینات آن آغاز شده است و خردادماه در تماشاخانه ایرانشهر اجرا خواهدشد، نسیم ادبی و بهنام شرفی هستند.

این اثر نمایشی پیش از این به کارگردانی آرش عباسی اجراهای موفقی در تئاترشهر، تالار حافظ و شمس داشته و در سی‌امین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر نیز روی صحنه رفته است و همچنین تور اجراهایی را نیز در اروپا پشت سر گذاشته است.

خلاصه داستان نمایشنامه “نویسنده مرده است” که پیش‌تر با بازی لادن مستوفی و ایوب آقاخانی و در اجراهایی با نقش‌آفرینی آرش عباسی اجرا شده از این قرار است؛ لیلی رحیمی ستاره سینمای ایران قرار است پس از سال‌ها بازیگری، برای اولین بار کارگردانی را تجربه کند. فیلمنامه فیلم‌اش را نمایشنامه‌نویس جوانی نوشته است به اسم فرهاد. اما حالا در آستانه شروع فیلمبرداری فرهاد پیشنهاد تازه‌ای دارد…

تینا پاکروان در آثار سینمایی چون “سارا و آیدا”، “متروپل”، “خانه کاغذی” و “سال‌های مشروطه” بازی داشته است و نویسنده فیلمنامه‌ای چون “معجزه”، “گره، “اینجا شهر من بود” و “خانوم” است.