جرئیات برپایی سومین جشنواره تئاتر خیابانی ارس


مدیر فرهنگی آموزشی منطقه آزاد ارس و دبیر جشنواره تئاتر خیابانی این منطقه از ارائه ۴۲ طرح و ایده به دبیرخانه جشنواره خبر داد.

سومین جشنواره تئاتر خیابانی ارس

به گزارش تئاتر فستیوال ، ابراهیم نصیری پیش از ظهر دوشنبه با اعلام این خبر در جمع خبرنگاران گفت: با اتمام زمان ارسال طرح ها به جشنواره تئاتر خیابانی ارس ، ۴۲ طرح و ایده به دبیرخانه ارائه شد که از نظر تعداد نسبت به سال گذشته حدود دو برابر شده است.

وی افزود: از این تعداد پس از بازخوانی، ۳۱ طرح به مرحله بازبینی راه یافتند که در روزهای ۱۳ و ۱۴ اسفند در شهرهای تبریز و مرند بازبینی خواهند شد تا پس از انتخاب گروه های برگزیده و اعلام نتایج در ۱۵ اسفند، جشنواره در روزهای ۲۵ تا ۲۸ اسفند ۹۴ با اجرای خیابانی گروه ها برگزار شود.

مدیر فرهنگی آموزشی منطقه آزاد ارس اظهار داشت: در مدت زمان برگزاری جشنواره هر گروه دو اجرای خیابانی برای مردم و گردشگران منطقه آزاد ارس خواهد داشت و ارزیابی داوران در این مدت انجام و در ۲۸ اسفندماه با برگزاری آیین اختتامیه نفرات و آثار برتر در زمینه طرح و ایده، بازیگری، کارگردانی، موسیقی، لباس و دکور و کار برگزیده معرفی خواهند گردید.

وی تصریح کرد: سومین جشنواره تئاتر خیابانی ارس، با مشارکت و همکاری انجمن هنرهای نمایشی آذربایجان شرقی برگزار می شود و هدف گذاری ما، برگزاری این جشنواره در سال آینده بصورت ملی است و با توجه به تجارب ارزنده رامین راستی، رییس انجمن هنرهای نمایشی استان بعنوان دبیر اجرایی جشنواره تئاتر خیابانی ارس، قطعا شاهد رشد کمی و کیفی جشنواره خواهیم بود.

نصیری از همکاری اداره کل ارشاد استان آذربایجان شرقی و انجمن هنرهای نمایشی استان تقدیر کرده و افزود: امیدواریم با تداوم همکاری و حضور نخبگان هنری و گروههای موفق استان و کشور در منطقه بتوانیم بسترساز توسعه فعالیت های هنری مبتنی بر معرفت اسلامی و ملی باشیم و از ظرفیت هنر برای معرفی هر چه بهتر منطقه ارس و آیین های مردمان بهره بگیریم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *