مدیران تماشاخانه‌های خصوصی از تئاتر فجر می‌گویند :

جشنواره زمینه را برای شناخت تماشاخانه‌های خصوصی ایجاد می‌کند .


امسال نیز چند تماشاخانه خصوصی میزبان بخشی از نمایش‌های سی و پنجمین جشنواره تئاتر فجر هستند. نمایش‌هایی که در این تماشاخانه‌ها به صحنه می‌روند، در بخشی با نام «به علاوه فجر» اجرا دارند. در همین زمینه نظرات تعدادی از مدیران این تماشاخانه‌ها را درباره تاثیر جشنواره فجر در بهتر شناخته شدن این تماشاخانه‌ها و ارتقای تجهیزات آنها جویا شده‌ایم.
%d9%86%d9%85%d8%a7%db%8c%d8%b4-%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%ae%db%8c%d8%a7%d8%a8%d8%a7%d9%86%db%8c-%d9%81%d8%ac%d8%b1-35
به گزارش تئاتر فستیوال ، «کسری شاهینی» مدیر تماشاخانه «دا»، محمد حسین زیگساری مدیر عامل تماشاخانه «ارغنون» و «مرتضی یونس‌زاده» مدیر تماشاخانه «فانوس» دیدگاه‌های خود را با روابط عمومی سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر در میان گذاشتند.
کسری شاهینی مدیر تماشاخانه «دا» معتقد است: جشنواره فجر باعث می‌شود تماشاخانه‌های خصوصی بهتر شناخته شوند.
او با بیان اینکه تماشاخانه «دا» برای دومین بار در بخش به علاوه فجر جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر شرکت می‌کند، ادامه داد: سعی می‌کنیم بهترین میزبانی را از گروه‌های اجرایی داشته باشیم.
شاهینی اضافه کرد: جشنواره فرصتی برای بیشتر دیده شدن تماشاخانه‌های خصوصی ایجاد می‌کند تا بیش از پیش دیده و شناخته شوند.
وی درباره تجهیزات این تماشاخانه گفت: مشکل خاصی در این باره وجود ندارد و ما به عنوان میزبان در جشنواره سعی داریم کاستی‌ها را برطرف کنیم و تغییراتی برای بهتر شدن کار عوامل اجرایی انجام دهیم. بر همین اساس تمهیداتی برای صندلی‌ها، سیستم گرمایشی و نور سالن در نظر گرفته‌ایم.
مدیر تماشاخانه «دا» با اشاره به معماری خاص این تماشاخانه افزود: باید استانداردها را در نظر بگیریم چرا که تماشاخانه‌های خصوصی در جشنواره به‌عنوان خط مقدم در تئاتر حمایت و پشتیبانی می‌شوند.
وی ادامه داد: اگر در تبلیغات بیشتر انجام شود، تماشاخانه‌ها نیز بهتر دیده می‌شوند. البته حضور تماشاخانه‌های خصوصی در جشنواره فجر اتفاق عجیب و غیر معقولی نیست بلکه حضور در جشنواره تئاتر فجر اتفاق بسیار بزرگی است و اگر این ایده بهتر و هدف‌مندتر دنبال شود، در مسیرآن، اتفاقات بزرگی در تئاتر کشور رخ می‌دهد.
شاهینی حضور در جشنواره فجر را رویدادی مثبت خواند و گفت: امیدوارم این روند رو به رشد و مثبت طی سالیان سال ادامه داشته باشد و مسئولان از این امر مهم دلسرد نشوند و حمایت‌ها را ادامه دهند تا تماشاخانه‌های خصوصی نیز مورد حمایت و توجه مسئولان ذیربط قرار گیرند.
وی اضافه کرد: ما نیز به‌عنوان مدیران بخش خصوصی تمام تلاش خود را به کار
می‌گیریم و از تئاتر کشور حمایت می‌کنیم، چرا که بخش‌های خصوصی نمی‌توانند حرکت آرامی داشته باشند و باید سریع‌تر از اینها عمل کنند.
***
اما محمد حسین زیگساری مدیر عامل تماشاخانه «ارغنون» نیز در همین زمینه گفت: مدت دو سال است که تماشاخانه‌های خصوصی در بخش به علاوه فجر حضور دارند و به عقیده من این موضوع به پیشرفت تئاتر کشور کمک می‌کند. زیگساری در مورد مزیت اجرا در تماشاخانه‌های خصوصی بیان کرد: تماشاخانه ارغنون مزایای خوبی نسبت به دیگر تماشاخانه‌های خصوصی دارد؛ یکی از این مزیت‌ها این است که تماشاخانه ما در باغی به مسافت ۱۲۰۰ متر قرار دارد که در کنار اجرای نمایش‌ها، فضای تفریحی خوبی برای تماشاگران ایجاد می‌کند.
او اضافه کرد: خوشبختانه تماشاخانه ارغنون برای میزبانی جشنواره فجر، کار تعمیراتی ندارد و همه امکانات خوب است. در ضمن دارای نورهای با کیفیت و بسیار حرفه‌ای است که در این زمینه نیز مشکلی نخواهیم داشت.
مدیر تماشاخانه ارغنون با اشاره به این مطلب که راه یافتن تماشاخانه‌های خصوصی به بخش به علاوه فجر اتفاق بسیار خوبی است افزود: این اتفاق به جامعه تئاتری کمک شایانی می‌کند.
***
مرتضی یونس‌زاده مدیر تماشاخانه فانوس نیز درباره حضور تماشاخانه‌های خصوصی در جشنواره تئاتر فجر گفت: این نخستین حضور تماشاخانه فانوس در جشنواره فجر است.
وی با اشاره به این موضوع که تماشاخانه فانوس نیز مکان مناسبی برای اجراهای جشنواره در بخش به علاوه فجر است، افزود: ما مشکل خاصی در این تماشاخانه نداریم و می‌کوشیم فضای مناسب و در خور شان جشنواره فجر را در اختیار گروه‌های اجرایی و تماشاگران قرار دهیم. اگر نواقص کوچکی هم وجود دارد، در این زمان باقی مانده تا شروع جشنواره برطرف می‌کنیم و میزبان خوبی برای جشنواره تئاتر فجر خواهیم بود.
یونس‌زاده از حضور تماشاخانه‌های خصوصی در بخش به علاوه جشنواره تئاتر فجر ابراز خرسندی کرد و اظهار داشت: این موضوع باعث می‌شود تماشاخانه‌های خصوصی بهتر دیده شوند و فرصت مناسبی برای گروه‌های مختلف در جشنواره ایجاد می‌کند و به عقیده من اگر در این زمینه تبلیغات گسترده و مناسبی انجام شود، به یقین تئاتر در سطح جامعه گسترش می‌یابد. هرچند تماشاخانه‌های خصوصی که در جشنواره حضور دارند، تماشاخانه‌های شناخته شده‌ای در بین مخاطبان هستند.
مدیر تماشاخانه فانوس تصریح کرد: به طور کلی در جشنواره‌های مختلف بخش‌های زیادی وجود دارد و در مواردی دیده می‌شود یکسری از مخاطبان فرصت دیدن نمایش‌ها در طول سال را نداشته‌اند اما به علت اشتیاق موجود در جشنواره و حضور نمایش‌های داخلی و خارجی، با برنامه‌ریزی‌های درست، این موضوع تحقق یافته و مخاطبان به دیدن نمایش‌های مورد علاقه‌شان می‌نشینند.
یونس‌زاده در پایان گفت: امیدوارم این موضوع در چشم‌انداز آینده و طول سال نیز ادامه داشته باشد و تماشاخانه‌های خصوصی سازماندهی شوند و با برنامه ریزی‌های دقیق و مدون به گسترش تئاتر و جذب مخاطبان کمک بیشتری داشته باشیم.
سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر به دبیری سعید اسدی از اول تا دوازدهم  بهمن ماه برگزار می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *