در پنجمین روز جشن خانه تئاتر :

برگزیدگان موسیقی تئاتر معرفی شدند


در پنجمین روز جشن خانه تئاتر ، خانه هنرمندان میزبان علاقه‌مندان و هنرمندانی بود که برای دیدن و حضور در برنامه های این جشن خود را به خیابان ایرانشهر رسانده بودند.

تئاتر فستیوال

به گزارش تئاتر فستیوال به نقل از روابط عمومی جشن خانه تئاتر در پنجمین روز این رویداد فرهنگی، خانه هنرمندان میزبان علاقه‌مندان و هنرمندانی بود که برای دیدن و حضور در برنامه های این جشنخود را به خیابان ایرانشهر رسانده بودند. هنرمندانی همچون پری صابری، کاظم هژیرآزاد، حمیدرضا نعیمی و مسعود دلخواه و… برنامه های این روز از جشن راس ساعت ۱۶ در محوطه بیرونی خانه هنرمندان با حضور عروسک های کمپانی عروسک‎های غول پیکر آغازشده و گروه رقص محلی سرمستان به سر پرستی مهرداد آبجار در ادامه به روی صحنه آمدند، اجرای نمایش عروسکی جنگل امروز به کارگردانی زهرا مریدی که با استقبال زیادی همراه شد ، سیاه بازی داود معینی کیا، نقالی فوزیه قره گوزلو و خیمه شب بازی مجتبی دربندی و همچنین نقالی محمد معجونی بخش های آئینی و سنتی برنامه امروز جشن خانه تئاتر بودند که علاقه مندان به این گونه از اجراها را راضی نگه داشتند. مراسم در بخش بیرونی خانه هنرمندان با رقص عروسک هی غول پیکر و استقبال مردم از آنها به اتمام رسید و از ساعت ۱۹ نمایش “فوبیای پنکه” به کارگردانی امیرحسین پارسا در تالار انتظامی خانه هنرمندان به روی صحنه رفت

در پنجمین روز از جشن خانه تئاتر مراسم سالانه انجمن موسیقی خانه تئاتر، در سالن استاد شهناز واقع در خانه هنرمندان برگزار شد.

این مراسم در حالی آغاز شد که هندمندانی چون: پری صابری، نسیم ادبی، کاظم هژیر آزاد، سهراب سلیمیو در ادامه اصغر همت و… در سالن حضور داشتند.

در ابتدا گروه موسیقی آرش عزیزی قطعه‌ایی نواختند و در ادامه ابراهیم اثباتی مسئول انجمن موسیقی خانه تئاتر به روی صحنه آمد و درباره فعالیت های سال گذشته این انجمن صحبت کرد.

در ادامه با پخش کلیپی برگزیدگان انجمن موسیقی خانه تئاتر که طی سال گذشته نمایش هایشان توسط داوران این انجمن ابراهیم اثباتی، مانی جعفرزاده، فرزاد ورزنده آذر، شروین عباسی و شهرام نجاتی دیده شده بود معرفی شدند.

بهرنگ عباسپور برای نمایش مثل اب برای شکلات، نوید گوهری برای نمایش مده آ، سیاوش لطفی برای نمایش سقراط، آرش عزیزی برای نمایش طپانچه خانم، معین رضایی راد برای نمایش دوسش ملفی.

تئاتر فستیوال

در طی این مراسم هنرمندانی مانند بهرنگ عباس پور،مهناز غمخوار و شهرام نجاتی، قطعات موسیقی خود را نواختند.

و به دنبال آن اصغر همت مدیر عامل خانه تئاتر طی سخنان کوتاهی برای همه اعضا خانه تئاتر از جمله انجمن موسیقی آرزوی همدلی کرد.

علیرضا غفاری مدیر روابط عمومی خانه هنرمندان نیز در صحبتهایش درجشن انجمن موسیقی، از عوامل خانه تئاتر و روابط عمومی این جشن برای چاپ بولتن‌های روزانه تشکر کرد و  گفت این روزها می‌رود و فراموش می‌شود، تنها چیزی که برای ما به یادگار می‌ماند این بولتن‌هایی است که روزانه چاپ می‌شود.

در انتها نیز گروه موسیقی آرش عزیزی با نواختن قطعه‌ایی به این جشن پایان داد.

کانون نمایش‌نامه نویسان خانه تئاتر نیزدر سالن استاد امیرخانی خانه هنرمندان و به مناسبت چهاردهمین دوره جشن خانه تئاتر نشستی با عنوان “اقتباس یا انهدام” را برگزار کردند.

در این نشست که با محوریت اقتباس از متون ادبی و نمایشی در تئاتر ایران برگزار شد، هنرمندانی همچون ایرج راد، دکتر محمدرضا خاکی، دکتر مسعود دلخواه، حمیدرضا نعیمی، اصغر نوری، بهزاد صدیقی، سلما سلامتی و… حضور داشتند و در باره این موضوع به گپ و گفت پرداختند.

همچنین در این نشست از آخرین شماره نشریه نمایش نامه که توسط این انجمن منتشر می شود رونمایی گردید.

تئاتر شهر و خنده های تماشاگران

پنجمین روز جشن خانه تئاتر محوطه بیرونی تئاتر شهر حال و هوای جالبی به خود دید. مخاطبین طبق روال هر روز منتظر اجرای تئاتر خیابانی بودند که نمایش”خبرنگار بی خبر” به کارگردانی امیررضا عطایی اجرای خود را آغاز کرد که با استقبال مخاطبین همراه شد. بر خلاف روال روزهای پیشین جشن، سه نمایش در محوطه برگزار شد.

 در ادامه نمایش”شش ماه خدمت” به کارگردانی جمشید عسگری یک نمایش کمدی اجرا شد و درنهایت نمایش”پول” به کارگردانی و قلم مجید یاراحمدی در محوطه بیرونی تئاتر شهر اجرا شد

زیرگذر و شلوغی

در روز پنجم جشن خانه تئاتر نمایش های اجرا شده در زیر گذر میدان ولیعصر با استقبال خوب مخاطبان همراه بود. نمایش “ما بازیگریم” به کارگردانی آرش غلامی که روز گذشته در محوطه بیرونی تئاتر شهر نیز اجرا شده بود. این بار نیز با استقبال مخاطبان همراه شد.

همچنین نمایش”مصیبت های اقدس” آغاز شد که روز گذشته در فضای بیرونی تئاتر شهر نیز اجرا شده بود. این نمایش به کارگردانی مرتضی وکیلیان که به همراه پسر، نوه و همسر خود نمایش را اجرا کرد بسیار پر مخاطب بود

در نمایش بعدی با نام “کی باهوشه” به کارگردانی مسعود حاتمی که با شیوه تلفیقی نمایش کودک و بزرگسال طراحی شده بود اجرا گردید

پردیس و مخاطبان مشتاق

در پنجمین روز از جشن خانه تئاتر استقبال تماشگران از برنامه‌های پردیس تئاتر تهران بسیار چشم گیر تر از روزهای گذشته بود اهالی محله خاوران با حضور در محوطه بیرونی این پردیس بزرگ شاهد برنامه های جشن بودند. برنامه های این مجتمع تئاتری از ساعت ۱۹آغاز شد. مراسم با حضور عروسک های کمپانی عروسک‎های غول پیکر آغازشده و در ادامه گروهای: رقص محلی سرمستان به سر پرستی مهرداد آبجار، اجرای نمایش عروسکی جنگل امروز به کارگردانی زهرا مریدی، سیاه بازی داود معینی کیا، نقالی فوزیه قره گوزلو و خیمه شب بازی بهناز مهدی خواه و اجرای نمایش جشن جدایی به کارگردانی مسعود ابراهیمی  بر صحنه حاضر شدند و مراسم روز پنجم جشن را در پردیس تئاتر تهران ادامه دادند.

 قابل ذکر است با توجه به تفاوت زمان اجرای برنامه در پردیس تئاتر تهران و خانه هنرمندان بعضی از گروه‌ها در هر دو مکان برای علاقه مندان برنامه های خود را اجرا می کنند.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *