جوایز طراحی لباس، گریم و موسیقی به جوایز تئاتر فجر اضافه شد


دبیر سی و سومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر از افزوده شدن جوایز طراحی لباس، گریم و موسیقی در صحنه به جوایز بزرگترین رویداد تئاتری ایران خبر داد.

تئاتر فستیوال

به گزارش تئاتر فستیوال به نقل از مهر ، اردشیر صالح‌پور درباره خواسته هنرمندان تئاتر و طراحان صحنه و لباس درباره افزوده شدن جایزه طراحی لباس به جوایز جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر گفت: طبق خواسته طراحان صحنه و لباس تئاتر تصمیم گرفتیم از جشنواره سی و سوم تئاتر فجر جایزه طراحی لباس نیز به جوایز این جشنواره بین‌المللی تئاتر افزوده شود و در رأی هیأت داوران جشنواره، طراحی لباس نیز در نظر گرفته شود.

دبیر سی و سومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر همچنین از افزوده شدن ۲ جایزه گریم و موسیقی در صحنه تئاتر نیز به جوایز جشنواره تئاتر فجر خبر داد و یادآور شد: موسیقی در صحنه در اولویت‌ تم‌های جهانی تئاتر است و ما در نظر گرفتیم که این جایزه نیز در جوایز تئاتر فجر گنجانده شود.

وی ادامه داد: بنا به درخواست انجمن طراحان ماسک و گریم خانه تئاتر مبنی بر دیده شدن بخش گریم در جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر، جایزه گریم را هم به جوایز تئاتر فجر اضافه کردیم.

صالح‌پور با بیان اینکه در کل ۳ جایزه طراحی لباس، موسیقی در صحنه و گریم به جوایز سی و سومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر افزوده شدند، تأکید کرد: این تصمیم در راستای دیده شدن و اهمیت داشتن این گرایش‌های تئاتری گرفته شد.

جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر طی ۳۲ دوره گذشته خود توجه خاصی به گرایش‌های طراحی لباس، گریم و موسیقی تئاتر نداشته و این امر در کنار بسته شدن کارگاه‌های دکور و لباس تئاتر، باعث کمرنگ شدن طراحی لباس به عنوان یکی از اصلی‌ترین گرایش‌های تئاتری شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *