حاشیه های دومین روز جشنواره نمایش های آیینی سنتی

آمده بودیم خودتان را ببینیم نه تی کشیدن تان را ! / حاشیه های دومین روز جشنواره آیینی سنتی


در دومین روز جشنواره حضور مخاطبان صحنه ای پر رنگ تر شد اما بی نظمی در یکی از نمایش ها رکورد شکاند .  با حاشیه های دومین روز از هجدهمین جشنواره نمایش‌های آیینی سنتی همراه ما باشید :

حاشیه-2جشنواره-تئاتر-آیینی

  • عجیب ترین اتفاق حاشیه ای جشنواره تا به حال مربوط است به تئاتر ” ورا نام تهمینه سهراب کرد ” به کارگردانی جلال الدین دری که در خانه نمایش به روی صحنه رفت . به علت اینکه راس ساعت به مخاطبان اجازه ورود به سالن دادند آن هم در حالی که گروه هنوز آماده اجرا نبود و شخصی داشت سن نمایش را تی می کشید ! بعد از گذشت یک ربع از ورود تماشاگران در حالی که گروه همچنان مشغول کارهای خودشان بودند و صحنه را آماده می کردند و لباس عوض می کردند و خوش و بش می کردند و… مخاطبین شروع به دست زدن کردند تا به نوعی اعتراض خود را نشان دهند بلکه نمایش زودتر شروع شود . در این میان دو بار هم صدای ضبط شده ای که معمولا پیش از شروع اجراها در سالن پخش می شد شنیده شد که ” تماشاگر فرهیخته تلفن همراه خود را خاموش کنید ” (!) و دوستان عوامل نمایش همچنان در حال حرف زدن و مشغول کارهای خودشان بودند . البته بماند که چون صحنه ی اجرا در اثر تی کشیدن ها هنوز خیس بود و در اثر رفت و آمد گروه روی صحنه و قبل از شروع نمایش ، صحنه پر بود از رد کفش که آسیب شدیدی به فضاسازی و زیبایی اجرا وارد کرد!
  • در حالی که در حاشیه های روز اول امیدوار بودیم موتور جشنواره روشن شود ، استقبال از نمایش های صحنه ای در دومین روز جشنواره خیلی بهتر از روز قبل بود .  حتی در نمایش ” چهل گیس ” به اندازه ای تماشاچی بود که روی پله ها هم نشسته بودند .
  • ” چهل گیس ” به کارگردانی حسین جمالی در تالار چارسو میزبان رویا نونهالی بود . نونهالی پیش از اجرا در کافه لابی این تالار نشسته بود و مهربانانه با مردم عکس یادگاری می گرفت و البته بعد از اجرا هم همچنان صبورانه با مردم عکس می گرفت .
  • داوود فتحعلی بیگی دبیر جشنواره نمایش های آیینی سنتی و مرجانه گلچین به تماشای نمایش ” جادوی شهرزاد ” در تالار سایه مجموعه تئاترشهر نشستند .
  • قبل از اجرای نمایش ” گنبدگاه ” در تالار حافظ به مخاطبین کاغذ شعری دادند تا در حین اجرا از آن استفاده کنند . ولی مخاطبین در اجرا با بازیگران همراهی نکردند و بازیگر نقش سیاه تلاش زیادی کرد تا بتواند با مخاطب ارتباط برقرار کند و از آنها بخواهد تا شعر را بخوانند .
  • اجراهای محیطی در محوطه تئاتر شهر با حضور مردم مثل روز گذشته گرم و صمیمی بود .

جشنواره-ملی-آیینی-سنتی 4

  • به دلیل  تشییع پیکر شهید محسن حججی که در این روز برگزار شد ، برنامه های اجراهای محیطی نیز تغییر کرد و چندین مراسم تعزیه به روی صحنه رفت و با استقبال خوبی  نیز همراه بود  .

جشنواره آیینی سنتی - 18 حاشیه

  • حجت الاسلام جعفریان ، امام جماعت مسجد ولیعصر (عج) که در مجاورت مجموعه تئاتر شهر قرار دارد نیز برای دیدن یکی از این تعزیه ها آمده بودند و پس از اجرا  با حضور  روی سن ، ضمن تشکر از اجراکننده گان گروه در رابطه با اتحاد صحبت و از اهالی هنر و برگزار کنندگان جشنواره نیز تشکر کردند .

جشنواره-ملی-آیینی-سنتی 5

  • هنچنین مردم و هنرمندان به مناسبت حادثه تلخی که برای دانش آموزان هرمزگانی رخ داده بود ، جلوی تالار سایه شمع روشن کردند و یاد آن عزیزان را گرامی داشتند .

 

 

اجراهای گرم خیابانی و اجراهای سرد صحنه ای / حاشیه های اولین روز جشنواره آیینی سنتی

 

۴ نظر ثبت شده است .

  1. ندا گفت:

    ممنون که جای خالی جشنواره را در شهرستان ها پر می کنید . موفق باشید

  2. مانا گفت:

    چقد خوبین شما … پیگیرتونیم

  3. kian گفت:

    Vaaay cheqad chel gis khub bud …

  4. سپید گفت:

    وااا چشم ما روشن … زمین تی می کشیدند ؟؟ واقعا …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *