حاشیه های روز چهارم نوزدهمین جشنواره نمایش های آِیینی و سنتی ؛

از خنده های کودکانه تا گلایه های صادقانه


تقریبا به پایان جشنواره نزدیک می شویم و معمولا استقبال از نمایش ها در روزهای پایانی افزایش می یابد . در کنار استقبال از جشنواره ، خنده ی کودکی که همه ی سالن را به خنده واداشت ، اصرار کارگردانی مبنی بر اینکه تماشاگری پشت در نماند و گلایه از عدم استقبال از جشنواره و … حاشیه هایی بود که در روز چهارم جشنوراه با آن مواجه بودیم :

تئاتر فستیوال

  • نمایش “بازرس” به نویسندگی و کارگردانی شهرام مسعودی بسیار مورد استقبال قرار گرفت حتی عده ای ایستاده نمایش را دیدند . کارگردان نمایش تمام تلاش خود را کرد که تمام کسانی که برای دیدن نمایش آمده بودند ، وارد سالن شوند و کسی پشت در نماند .

         گلاب آدینه ، نورا هاشمی ، مارال فرجاد ، حسین مسافر آستانه ، اردشیر صالحپور ، منظر لشگری ، جواد انصافی ، نوشین تبریزی پریسا مقتدی ، علی اکبر فتحعلی و داوود فتحعلی بیگی دبیر جشنواره از جمله هنرمندانی بودند که به تماشای نمایش “بازرس” نشستند .

         پس از پایان اجرا اتابک نادری خطاب به تماشاگران گفت : “مهمانان زیادی در سالن هستند و گروه تئاتر دولتی آذربایجان نیز در اینجا حضور دارند که به رسم مهمان نوازی باید بگویم در این دوره از جشنواره نمایش های آیینی اثر “سنمار” نوشته بهرام بیضایی توسط این گروه ترجمه شده و فردا در تالار محراب اجرا خواهد شد .

تئاتر فستیوال

  • محمدحسین ناصربخت ، پریسا مقتدی ، جواد انصافی ، رویا بختیاری ، کهبد تاراج به تماشای نمایش “کریم لوژی” به کارگردانی رضا بهرامی نشستند .

         مخاطبان ارتباط خوبی با نمایش برقرار کردند و البته تحت تاثیر بازی فوق العاده مجید رحمتی تک بازیگر این نمایش قرار گرفتند و در حین نمایش چند بار او را تشویق کردند .

         یکی از مخاطبان خردسال نمایش نیز گویا ارتباط خوبی با اثر برقرار کرده بود که مدام با ربط و بی ربط در حین نمایش می خندید . یکی از آن بارها زمانی بود که سالن در سکوت بود و او به ناگهان خندید و همه ی سالن از خنده ی او شروع به خندیدن کردند .

  • پس از اجرای نمایش “شبهای آوینیون” نوشته کوروش نریمانی و کارگردانی حسین نصیری که از سمنان در نوزدهمین جشنواره نمایش های آیین و سنتی شرکت کرده است و در تالار هنر به روی صحنه رفت ، بازیگر نمایش ضمن گله مندی از استقبال کم از نمایش شان گفت : ” یکی مرد جنگی به از صد هزار . ما از گرمسار آمدیم و فکر می کردیم که اجرای ما در تهران با یک سالن پر از تماشاگر روبرو خواهد شد ولی کیفیت از کمیت بهتر است .”
  • نمایش “خورشید لاله زار” به نویسندگی و کارگردانی ابوالفضل حاجی علیخانی با ۲۰ دقیقه تاخیر در تالار کوچک تئاتر محراب به روی صحنه رفت .

         شهرام کرمی مدیرکل اداره هنرهای نمایشی به تماشای این نمایش نشست .

  • نمایش “دختر قهرمان و میر نوروزی” به کارگردانی هرش آرمند که در بخش پاتوق نمایش های سنتی کودک و نوجوان اجرا شد و چند روز پیش در موردشان نوشتیم و گفتیم که بازیگران نمایش شامل کودکان حدودا ۵ تا ۱۰ سال می باشند ، امروز بعد از اجرایشان همگی به کافه تریای سالن اصلی آمدند و تولد یکی از بازیگران نمایش را با هم جشن گرفتند .

تئاتر فستیوال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *