تندیس های حک شده ای که دردسرساز شد /حاشیه مراسم اختتامیه روز شانزدهمین جشنواره تئاتر عروسکی


شانزدهمین جشنواره بین المللی نمایش عروسکی تهران-مبارک شب گذشته هفتم شهریور ماه به کار خود پایان داد . مراسم اختتامیه این جشنواره که در تالار اصلی مجموعه تئاتر شهر اجرا شد ، با حاشیه های جذابی همراه بود .  آخرین حاشیه های تئاتر فستیوال در رابطه با شانزدهمین جشنواره نمایش عروسکی را در زیر می توانید بخوانید :

تئاتر فستیوال

  • در ابتدای مراسم اختتامیه شانزدهمین جشنواره نمایش عروسکی تهران مبارک ، مرضیه برومند دبیر این جشنواره به روی صحنه آمد با اشاره به درگذشت داوود رشیدی گفت : ” او عاشق شادی بود ، من از او اجازه گرفتم تا به شادی‌مان ادامه دهیم. بسیار خوشحالم که این رویداد هنری توانست شادی و نشاط را به میان ما بیاورد و شهر خاکستری‌مان را رنگی کند و باعث شود غبار و آلودگی‌های فیزیکی از تئاتر شهر رخت ببندد.”
  • سپس در حالی که مشغول خوشامد گویی و تشکر از هنرمندان و مسئولین برگزار کننده شانزدهمین دوره جشنواره نمایش عروسکی بود ، ناگهان فاطمه معتمد آریا از پشت سن به روی صحنه آمد و با شوخی به او گفت : ” اسم همه را گفتی و تشکر کردی ، بیا برو ! “سپس مرضیه برومند او را پشت خود پنهان کرد و خطاب به مردم گفت : ” من می خواستم شما را با دیدن فاطمه معتمد آریا غافلگیر کنم .”
  • گروه نمایش عروسکی به کارگردانی مریم سعادت که در آن گروه های مختلفی که در جشنواره حضور داشتند به همراه عروسک هایشان به روی صحنه آمدند در بین این عروسکها “مبارک ” نیز به روی صحنه آمد و با زبان انگلیسی و با لحنی طنازانه شروع به خوشامدگویی کرد و گفت : “من دبیر جشنواره هستم ، خانم برومند به شما دروغ گفتند .”
  • پس از آن معتمد آریا به “مبارک” گفت : “کنداکتور برنامه را بهم ریختی ، در کنداکتور قرار بود اول پیام آقای علی مراد خانی معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد خوانده شود .” و این شروع بی نظمی مراسم اختتامیه بود .
  • در این مراسم از فیروزگری موبد محترم زرتشتیان و آتیلا پسیانی دعوت شد برای اهدای جایزه و تقدیر از ددی پودامچی رئیس یونیمای جهانی به روی سن بیایند .
  • ددی پودامچی پس از دریافت جایزه اش از مردم خواست به احترام  هنرمند بزرگی که از دست داده ایم از جایشان بلند شوند و یک دقیقه سکوت کنند .
  • اتفاق جالب این مراسم همزمانی سالروز تولد ددی پودامچی با مراسم اختتامیه شانزدهمین جشنواره نمایش عروسکی بود که پس از تشویق فراوان ، حاضرین در سالن برای او شعر happy birthday را خواندند .
  • غریب پور در کلیپی که بخش ابتدایی مراسم بزرگداشت وی بود ، گفت : ” من در ده سالگی عاشق عروسک شدم و در بیست سالگی به دنبال “مبارک” رفتم و خواستم او را به مردم معرفی کنم . مبارک همزاد من است که با آنکه خودش غمگین است ولی دوست دارد که مردم را بخنداند .”
  • غریب پور در بخشی از سخنانش گفت: “داوود رشیدی استاد ما بود نباید دوستان‌مان را فراموش کنیم. استاد رکن‌الدین خسروی هم مبتلا به بیماری آلزایمر شده‌اند امیدواریم هرچه زودتر سلامتی خود را به دست آورند.”
  • وی در پاسخ به شوخی مرضیه برومند که در کلیپ پخش شده ، گفنه بود از غریب پور می ترسد ، خاطرنشان کرد: “من آنقدرها هم ترسناک نیستم !”
  • هنگامه مفید که برای اهدای لوح تقدیر غریب پور به روی صحنه آمده بود هنگام خواندن متن تقدیر نامه به دنبال عینک خود می گشت که معتمد آریا با شوخی عینکی به او داد و گفت : “ما در اینجا برای آنهایی که عینک ندارند عینک زاپاس داریم ، حتی مبارکمان هم عینک میزند .”
  • در ادامه مراسم عروسک اسب بزرگی وارد صحنه شد که تندیس های بسیاری بر روی آن قرار داشت سپس دبیر شانزدهمین جشنواره نمایش عروسکی با اشاره به انتقادی که در رابطه با غیررقابتی بودن جشنواره به او شده بود گفت : ” متاسفانه آن افرادی که مخالف غیر رقایتی بودن جشنواره بودند و به من انتقاد می کردند الان در این سالن حضور ندارند ، من تصمیم گرفتم برگزیدگانی را معرفی کنم ولی به دلیل مشکلی که به وجود آمد نتوانسنم همه کارها را ببینم ولی مشورت گرفتم و این جایزه‌ها به انتخاب شخص خودم است. به تنهایی تصمیم گرفتم و آن ها انتخاب کردم . اگر باند بازی صورت گرفته است ، مقصر من هستم .”
  • او ضمن دعوت از منیژه حکمت و فرشته طائرپور برای اهدای جوایز بیان کرد :” من دوست دارم جوایز را این دو بانو که به عروسک در سینما خدمت کرده اند اهدا کنند .”
  • برومند پس از به روی صجنه آمدن منیژه حکمت گفت : ” امشب من منیژه حکمت را بعد از عمل جراحی سختی که داشت ، در این مراسم رونمایی کردم .”
  • اولین تندیس این جشنواره به هما جدیکار اهدا شد .
  • مرجان پور غلامحسین که از افراد برگزیده تقدیر بود جایزه ای تعلق نگرفت ، برومند دلیل آن را اینگونه بیان کرد : “ما باید جایزه ای به پور غلامحسین که در حوزه دفاع مقدس اثری را ارایه کرده ، بدهیم اما چون او در ستاد جشنواره حضور داشته است این جایزه به او تعلق نمی گیرد.”
  • برومند خطاب به پور غلامحسین گفت :” من هر وقت که من پولدار شوم ، جایزه ات را می دهم “
  • پس از آنکه نود دقیقه از مراسم گذشت ، مرضیه برومند که در ابتدای مراسم قول داده بود زمان اجرای مراسم اختتامیه بیش از ۹۰ دقیقه نباشد گفت : ” از الان به بعد مراسم را با دور تند اجرا می کنیم .”
  • نماینده‌ای که از سوی گروه هلند روی صحنه آمده بود پس از یادآوری حضور فاطمه معتمدآریا در جشنواره ای بین المللی از او درخواست کرد تا با او عکس یادگاری بگیرد . معتمدآریا خطاب به حاضرین در سالن گفت :” شهرت اینجا هم کار می کند !”
  • مراسم اهدای جوایز و تقدیر از گروه های شزکت کننده با بی نظمی و ناهماهنگی فراوانی برگزار شد ! زیرا به دلیل بی خبری از آن که بر روی تندیس ها اسم کارگردان حک شده ، همه جوایز خود را اشتباها دریافت کردند و جایزه ی هر فرد به فرد دیگری سپرده شده بود .
  • یوسف صدیق، مریم سعادت و آزاده پورمختار که برای اهدای این جوایز به روی صحنه آمده بودند از این ناهماهنگی بوجود آمده متعجب شدند ، سپس مرضیه برومند به کارگردان هایی که مدام به روی سن می آمدند و می رفتند تا بلکه تندیس خود را در بین تندیس ها پیدا کنند ، گفت : ” همه از روی سن پایان بروید و در آنجا با یکدیگر تندیس هایتان را جا به جا کنید و هرکس که جایزه اش را نگرفته بعدا بیاید و بگیرد .”
  • فاطمه معتمدآریا برای آن که نظم را به این مراسم برگرداند با شوخی خطاب به مردم گفت : “وقتی امور به دست رئیس جشنواره بیفتد همین می شود .”
  • سپس از مهدی شفیعی و بهروز غریب پور دعوت کرد به روی سن بیایند و آبرویشان را بخرند و جوایز گروه‌های شرکت‌کننده در بخش صحنه‌ای جشنواره توسط این دو بزرگوار اهدا شد .
  • مهدی شفیعی مدیر کل هنرهای نمایشی در پایان این مراسم با تقدیر از مرضیه برومند گفت: ” من از آقای مرادخانی اجازه گرفتم و می خواستم همه با هم خواهش کنیم که خانم برومند دبیری دوره هفدهم جشنواره را هم برعهده بگیرند .”
  • سپس برومند با تشویق مردم به روی سن آمد و با لحنی طنازانه گفت : ” هیچی … دوسال دیگر هم باید از جیب بخوریم ! من می خواستم پس از این جشنواره فیلم بسازم و قول آن را به این دو بانوی سینمایی که امشب در مراسم حضور داشتند داده بودم .”
  •  در پایان مرضیه برومند از همه گروه‌های شرکت‌کننده و ستاد برگزاری جشنواره دعوت کرد به روی سن بیایند و در کنار هنرمندان حاضر در سالن عکس یادگاری بگیرند .
  • مراسم اختتامیه شانزدهمین جشنواره نمایش عروسکی با پخش موسیقی این جشنواره به پایان رسید .

۵ نظر ثبت شده است .

  1. یلدا عباسی گفت:

    هییییی بابا ….. خدا رحمت کنه داود رشیدی رو

  2. آیدا گفت:

    الهیییی فاطمه معتمدآریای عزییییزم

  3. رضا میری گفت:

    قضیه جوایز چی بود دیگه ؟! یا رقابتی هست یا نیست دیگه … مگه دل به خواهیه ؟!

  4. پوپک گفت:

    چه خوب چه بد تموم شد

  5. مریم گفت:

    معلوم بود که مرضیه برومند به زور خودش رو دو پا کرده و از ته دل ناراحته . خدا صبر بده بهشون …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *