در مصاحبه اختصاصی با تئاتر فستیوال :

حامد عالمی پور : در اجرای جشنواره “دایک” نگاه جدیدی در متن و شیوه اجرا داشته ایم


نمایش “دایک” به نویسندگی هیوا ربانی و کارگردانی حامد عالمی پور از بجنورد یکی از نمایش هایی است که در بخش چهل سالگی انقلاب اسلامی سی و هفتمین جشنواره تئاتر فجر در تماشاخانه سرو به روی صحنه رفت . به همین بهانه خبرنگار تئاتر فستیوال گفت و گویی با کارگردان این اثر داشته است که می توانید آن را در ادامه بخوانید :

تئاتر فستیوال 

آیا در دوره های پیشین جشنواره تئاتر فجر هم حضور داشته اید ؟ از تجربه ی حضور در جشنواره تئاتر فجر برای ما بگویید .

خیر، اولین دوره ای است که در جشنواره تئاتر فجر حضور دارم . متاسفانه از لحظه ای که رسیده ایم ، تمام مدت درگیر ساخت دکور بودیم و بعد از اجرا هم درگیر جمع آوری آن . خیلی فرصت نکرده ایم اجراها را ببینیم و در فضاهایی که جشنواره پر رنگ تر است ، حضور داشته باشیم .

 تمرینات نمایش “دایک” به چه صورت بود و چه مدت تمرین داشتید ؟

نمایش “دایک” آذر و دی ماه سال گذشته آماده اجرا شد . امسال به عنوان نمایش منتخب ، در جشنواره فتح خرمشهر حضور پیدا کرد و ما تصمیم گرفتیم نسبت به اجرای عموم ، نگاه جدیدی در متن و شیوه اجرا داشته باشیم .
تمرینات نمایش ۶٧ جلسه دیگر زمان برد و ما به اثری جدید و قابل توجه تر رسیدیم که رضایت ما نسبت به آن بیشتر شد .

استقبال از نمایش “دایک” در زمان اجرای عموم تان در بجنورد چگونه بود ؟

خدا را شکر با استقبال خوبی روبرو شد .

اگر صحبت نگفته ای باقی مانده است ، بفرمایید .
لازم می دانم از زحمات تک تک اعضای گروه تشکر کنم که در بازنگری ما به متن ، سهم زیادی داشتند و ماحصلش برگزیده شدن نمایش “دایک” در جشنواره ملی فتح خرمشهر و منتخب حضور در جشنواره تئاتر فجر شد .

در انتها ممنونم از علی محمدی عزیز که نه تنها یک بازیگر بود بلکه از صفر تا صد نمایش ، پا به پا در کنار من برای تولید این اثر تلاش کرد . “دایک” تولید گروه تئاتر تجربی هنر بجنورد به سرپرستی مهران رحمانی می باشد .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *