حجت علیخانی : کار های خارجی نسبت به سال های قبل پیشرفت داشته اند .


حجت علیخانی یکی از اعضای هیئت بازبینی آثار بخش بین الملل شانزدهمین جشنواره تئاتر عروسکی یکی از هنرمندانی بود که به تماشای نمایش “گنبد به دوش” به نویسندگی سجاد طهماسبی و به کارگردانی پوپک عظیم پور نشست . پس از اجرا خبرنگار تئاتر فستیوال نظر وی را راجع به این نمایش و آثار اجرا شده در این جشنواره جویا شد . نتیجه ی این مصاحبه را می توانید در ادامه بخوانید :

تئاتر فستیوال

حجت علیخانی با بیان اینکه پوپک عظیم پور بیشتر در عرصه ی تدریس فعال است ،  در مورد نمایش “گنبد به دوش” گفت : ما در این نمایش هم جنبه ی تدریسی را می دیدیم . در این کار خیلی از چیز ها به نوعی برای مخاطب آموزشی بود . آن بخش ها را خیلی پسندیدم . کار هم کار خوبی بود ، فقط تنها چیزی که به نظر من رسید و شاید به خاطر اجرای جشنواره و اینکه کار را با عجله رسانده اند ، باشد و شاید هم از آن غافل مانده اند و حس می کنم که می توانند برای اجرای عمومی – البته این پیشنهاد و سلیقه من است –  هم در زبان و هم در مایه های طنز که می توانست بیشتر مبتنی بر فرم باشد ، مقداری تجدید نظر کنند . طنز کوچکی که می تواند مخاطب را جذب کند و به نظر من می توان این داستان زیبا را با مایه های طنزی که به آن اضافه می شود ، تبدیل به یک کار موفق کند .

علیخانی در مورد سایر اجراهای جشنواره نیز به خبرنگار تئاتر فستیوال گفت : من کار های ایرانی را خیلی کمتر دیدم . کار های بین الملل را دیده ام و می خواهم بگویم که کار های خارجی همه نسبت به کارهای سال های قبل پیشرفت داشته اند ، کارهایی که دیدم کار های به نسبه از سال های قبل بهتر بود . من از نزدیک با گروه های خارجی ارتباط داشتم و حس می کنم که گروه های خیلی بهتری را دعوت کرده بودند . چند کار را واقعا پسندیدم ، کار هلند و لهستان ( نمایش خیابانی ) کارهای بسیار خوبی بودند ، کار هند را هم دیدم و پسندیدم .

در مجموع سال های قبل دو یا سه کار خوب بود و بقیه کارهای خوبی نبودند ، اما امسال کار های خارجی که دعوت شده بودند به نظرم کارهای خوب و قابل تاملی بودند .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *