حسین رحیمی به پویش جهانی خوانش «شازده کوچولو» پیوست


به گزارش تئاترفستیوال ، حسین رحیمی که پیش از این آثار بی شماری در داخل و خارج از کشور با کیس های آسیب دیده ی اجتماعی مانند معلولان ذهنی ، جسمی – حرکتی ، نابینا و ناشنوا ، کودکان کار و زنان بی سرپرست را تجربه کرده است ، از طرف کمپانی تئاتر لهستان به پویش «خوانش شازده کوچولو» دعوت شده است .

این پویش از طرف یک کمپانی بلژیکی به راه افتاد و از بیست و هفت کشور دنیا ، کارگردانی را برای خوانش کتاب « شازده کوچولو » نوشته ی آنتوان دوسنت اگزوپری دعوت کرده است که هر کدام ، فصلی از بیست و هفت فصل این کتاب را به زبان رسمی کشور خود اجرا کنند . حسین رحیمی  درباره جزئیات این پروژه ، توضیحات بیشتری داده است که  می توانید در ادامه بخوانید :

کارگردان نمایش « در انتظار گودو » در خصوص دعوت در پویش خوانش « شازده کوچولو » گفت :  پس از آن که دعوت نامه رسمی این پروژه به من رسید ، بلافاصله نسبت به انتخاب عوامل و همکارانم از بین تمامی هنرمندان کمپانی تئاتر پاپیون اقدام کردم که در نهایت آقای تورج شهلایی ، خوانش نقش پادشاه و تنظیم موسیقی را بر عهده گرفت . شنتیا شهلایی هم در اولین تجربه ی هنری خود ، در نقش شازده کوچولو ظاهر شد و بنده به عنوان خوانشگر داستان ، این اثر را بازخوانی کرده ام و در نهایت آن را برای اجرا و ضبط در استودیو آماده کردیم . همچنین رسول احمدی به عنوان مدیر تولید و هومن نجفی به عنوان صدابردار و تنظیم کننده ، دیگر همکاران من هستند که با زحمت و مشقت فراوان در این پروژه کمک نمودند .

رحیمی در رابطه با آماده سازی این اثر توضیح داد : اجرای فصل دهم شازده کوچولو به عهده ی ما گذاشته شد که به عقیده ی من ، زیباترین فصل این اثر ماندگار است . با توجه به محدودیت هایی که در دو ماه اخیر گریبان سراسر جهان را فرا گرفته است ، بسیار سخت بود که استودیوی مناسبی ، جهت ضبط و میکس صدا پیدا کنیم که در این ایام راغب به همکاری با ما باشند .

کارگردان نمایش « صندلی ها » درباره فعالیت های پیش روی کمپانی تئاتر «پاپیون» در سال جدید گفت : گسترش فعالیت های تئاترمحور و ورود اقتصاد دائم با خروج از وابستگی مالی به نهادهای دولتی و تمایل به ایجاد شرایط مناسب جهت مشارکت های اجتماعی شهروندان در تولید کارهای فرهنگی و هنری ، مهم ترین اصل کمپانی ما در سال جاری است . این اصل تمامی آثار تولیدی و حضور ما در تمامی عرصه های بین المللی خارجی و داخلی را شامل خواهد شد .

او در این رابطه ادامه داد : اجرای نمایش « پزشک نازنین » نیل سایمون با هنرمندان تئاتر کرمانشاه در این شهر و سه شهر دیگر و همچنین حضور آن در جشنواره ی تئاتری در روسیه ، نمایشنامه خوانی « مکبث » ، تولید نمایش « رومئو و ژولیت » با مشارکت هنرمندان سه استان غرب کشور و بازیگران تئاتری از روسیه و حضور در دو جشنواره ی تئاتر شکسپیر ، تولید و آماده سازی نمایش « آوازه خوان طاس » اوژن یونسکو با هنرمندان پُرتوان استثنایی ، همچنین ثبت ، تایید و برگزاری یک جشنواره ی نوپا ، حضور در ورکشاپی در کشور صربستان به عنوان دستیار کارگردان ، حضور در ورکشاپ کارگردانی در برلین آلمان ، برگزاری شش ورکشاپ تخصصی تئاتر کاربردی در کشور ، برگزاری ورکشاپ تئاتر درمانی در دو کشور مختلف ، تشکیل کارگروه بررسی دقیق اساس نامه انجمن نمایش استان ها و پیشنهاد سازنده به ریاست مرکز هنرهای نمایشی ، تدوین اساس نامه دو جشنواره ی کشوری به سفارش نهادهای دولتی توسط کارگروه پژوهشی کمپانی ، تولید فیلم کوتاه داستانی « یحیی و جنگ » و تولید برنامه « بفرمایید شام » به صورت اینترنتی با حضور کیس های مختلف معلولان و حضور نمایش « سندرم شوم دخترمردگی در مرز هاری » در دو جشنواره در صورت برگشت سلامت به جامعه و جوامع بین الملل از اهم فعالیت های این کمپانی در سال جاری خواهد بود .

حسین رحیمی نسبت به مشکلات و موانع تئاتر در شهرستان ها با توجه به تولید نمایش « پزشک نازنین » در کرمانشاه گفت : در مدتی که در کرمانشاه مشغول تولید این اثر بوده ام ، با موانع و‌ مشکلاتی مواجه شده ام که اغلب آنها ساختاری است . به همین دلیل مجبور شده ام تا کارگروه ویژه ای جهت مطالعه ، پژوهش و پیشنهادات مناسب به مرکز هنرهای نمایشی ارائه کنم . اگر تئاتر در استان ها و شهرستان ها به این منوال به حیات خود ادامه دهند ، در سال های آتی شاهد افول شدید هنرمندان حاضر در عرصه تئاتر خواهیم شد و می بایست این قضیه به جد مورد بررسی قرار گیرد .

وی همچنین ابراز کرد : در حال تدوین نامه و پیامی جهانی و دعوت از هنرمندان تئاتری در جهان به پویش « تئاتر مرز نمی شناسد » هستیم که به کمپین همگانی تئاتر بپیوندند که در آن ، ساز و‌ کار مشخص برای تمامی هنرمندان تئاتر در سراسر دنیا ، در زمان های خاص ، بیماری ها و مصیبت های همگانی بشر در عصر حاضر تعریف خواهد کرد .

این کارگردان تئاتر در پایان گفت : از تمامی هنرمندان گروه پاپیون به خصوص صبا علیکرد که در سال جاری و انتهای سال گذشته به این کمپانی پیوستند و مشغول فعالیت های پژوهشی ، تحقیقاتی ، اجرایی و تولیدی هستند تشکر می کنم. همچنین از هنرمندان ، منتقدان و خبرنگاران تئاترفستیوال و تمامی اصحاب رسانه ی مسئول در این برهه از تاریخ متشکرم .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *