حضور” روزی قاصدکها می آیند” در جشنواره هایفست ارمنستان


نمایش خیابانی «روزی قاصدکها می آیند» به کارگردانی مشترک سحر شاه‌گلدی و مانلی وفاداری که مضمونی ضد جنگ دارد برای حضور در جشنواره هایفست ارمنستان پذیرفته شد.

 تئاتر فستیوال

 به گزارش تئاتر فستیوال ، سحر شاه گلدی یکی از کارگردان های این اثر نمایشی در این باره به خبرنگار مهر گفت: نگارش طرح و کارگردانی نمایش «روزی قاصدکها می آیند» به شکل مشترک توسط من و مانلی وفاداری انجام شده که برای حضور در جشنواره هایفست ارمنستان که در شهر ایروان برگزار می شود، پذیرفته شده است.

وی افزود: این نمایش خیابانی تلفیقی از نمایش عروسکی و زنده به حساب می آید. عروسک های این نمایش آهنی هستند و خود بازیگرها در صحنه آنها را به حرکت در می آورند.

این کارگردان تئاتر درباره زمان برگزاری این جشنواره توضیح داد: جشنواره هایفست ارمنستان از اول تا ۸ اکتبر یعنی از ۹ تا ۱۶ مهرماه در ارمنستان برگزار می شود و نمایش «روزی قاصدکها می آیند» قرار است ۸ اکتبر در این جشنواره به صحنه برود. همچنین مسئولیت بخش فنی و نور نمایش «روزی قاصدکها می آیند» نیز بر عهده حمیدرضا شاه گلدی است.

نمایش خیابانی،جشنواره تئاتر خارجی،اجرای تئاتر در خارج،جشنواره تئاتر هایفست ارمنستان،هایفست،سحر شاه‌گلدی،مانلی وفاداری،سایت خبری تئاتر،تئاتر،اخبار تئاتر،تئاتر ایران،اخبار تئاتر ایران،خبر تئاتر،نمایش،اخبار نمایش،اخبار فرهنگی،خبر نمایش،سایت مرتبط به تئاتر،مرجع تئاتر،سایت تئاتر،تئاتر سایت،فرهنگی هنری،«تئاتر»،خبر تئاتر،خبر جدید تئاتر،جدیدترین اخبار تئاتر ایران،اخبار تئاتر ایران،خبرهای تئاتر،تئاتری ها،درباره تئاتر،Iranian Theater News،theater iran،theater،iran art،art iran،theater iran

شاه گلدی در پایان درباره مضمون این اثر نمایشی توضیح داد: این نمایش مضمونی ضد جنگ دارد و درباره بچه هایی است که در همه جنگ‌ها همچون فلسطین و یا توسط گروه داعش کشته شده و یا آسیب دیده اند بنابراین ما از همه قاره ها این کودکان را انتخاب کرده ایم البته این اثر نمایشی ویژه بزرگسالان است. حامی نمایش «قاصدکها روزی می آیند» نیز انجمن دوستی ایران و هلند خواهد بود.

شاه گلدی و وفاداری شهریور ماه نیز نمایش «مرد دانا» را که برداشتی آزاد از داستان «مرد نادان» هوانس تومانیان بود به صورت مشترک در جشنواره یونیمای ارمنستان به صحنه برده بودند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *