دیدار گروه حمایتی “ما درد مشترکیم” با خانواده بازیگران نمایش کودک “الیورتوئیست”


مریم کاظمی، فرخنده جبارزادگان و خانم علیمرادیان از گروه حمایتی “ما درد مشترکیم” با مادران سه بازیگر نوجوان نمایش الیورتوئیست کار کانون اصلاح و تربیت تهران برگزار شد.

تئاتر فستیوال

به گزارش تئاتر فستیوال ، این جلسه در ادامه فعالیت کمپین “الیورتوئیست” و به منظور همراهی این گروه حمایتی و خانواده های این چهار هنرمند نوجوان با کمپین برگزار شد تا ضمن آشنایی بهتر با مراحل پرونده آنان زمینه های همراهی و مساعدت در اقدامات بعدی برای رهایی این چهار نوجوان برداشته شود.

در ابتدای این جلسه مریم کاظمی توضیحاتی درباره اجرای نمایش “الیورتوئیست” در جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان ارائه کرده و تصریح کرد: این چهار بازیگر به زبان تئاتر و با زبان هنری مشکلاتشان را با ما در میان گذاشتند. این زبانی است که ما می فهمیم و برای ما آشناست. به همین دلیل هنرمندان حاضر در جشنواره یکصدا خواستند که برای رهایی این چهار نفر حرکتی را آغاز کنیم . اولین قدم ما شکل دهی کمپینی به نام کمپین الیورتوئیست بود .

کاظمی بیان کرد: در ادامه فعالیت های این کمپین امکان اجرای این نمایش بود که بزودی نمایش “الیورتوئیست” به صورت محدود اجرای عمومی خواهد شد.

وی ابراز امیدواری کرد که با همراهی هنرمندان ، چهره های سرشناس فرهنگی و هنری ، مدیران هنری و فعالان انجمن ها و گروه های حمایتی مردم نهاد، همین طور خانواده این نوجوانان بتوانند این حرکت را به نتیجه مطلوب برسانند.

این کارگردان تئاتر تصریح کرد: همه حرکت های عظیم از قدم اول شروع می شوند. هنر و به خصوص تئاتر نقش موثری بر رفتارهای فردی و اجتماعی دارد و امیدواریم این اقدام زمینه ای برای رشد و پرورش کودکان و نوجوانان کانون اصلاح و تربیت و استفاده بیشتر از تئاتر که هنر گفت و گو و تعقل است در ساختار آموزشی نسل های آینده باشد.

فرخنده جبارزادگان مدیر گروه ” ما درد مشترکیم” نیز با بیان این توضیح که پانزده سال است این گروه به عنوان حکم صلح و سازش فعالیت می کند از مادران حاضر در این جلسه خواست مشروح پرونده فرزندانشان را بیان کنند.

این جلسه سه ساعت به طول انجامید که ضمن آن مشاوره هایی به خانواده ها داده شد. در پایان هر یک از مادران ابراز تمایل کردند که همراه  اقدامات کمپین “الیورتوئیست” باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *