خسرو سینایی : تئاتر ، ارتباط و گرمای انسانی را زنده نگه می دارد / آیین گشایش نمایش ” پرواز ایکار “


زنگ افتتاح نمایش ” پرواز ایکار ” توسط خسرو سینایی نواخته شد .

تئاتر فستیوال

به گزارش تئاتر فستیوال ، روز گذشته ، ۱۷ فروردین ماه  نمایش ” پرواز ایکار ” به کارگردانی محمد حاتمی توسط خسرو سینایی و با حضور هنرمندانی چون بهزاد خداویسی ، فرهاد بشارتی ، علیرضا غفاری ، مسعود فروتن و … افتتاح شد .

مسعود فروتن که اجرای آیین گشایش این نمایش را بر عهده داشت در ابتدا از محمد حاتمی ، کارگردان اثر درخواست کرد تا به پشت میکروفون بیاید . حاتمی با خوشامدگویی و تشکر از حضور حاضرین در سالن ، گفت : امیدوارم تلاشی که من و دوستان برای این نمایش انجام دادیم ، ثمر داشته باشد و شما لذت ببرید .

وی در ادامه افزود : افتخار می کنم که زنگ افتتاح این نمایش را آقای خسرو سینایی به صدا در می آورد .

تئاتر فستیوال

در ادامه خسرو سینایی چند دقیقه ای به صحبت با حاضران پرداخت . خسرو سینایی رو به حاضران گفت : متوجه باشید ، امروز وقتی که نمایش تمام شود ، بعضی از شما خواهید گفت که شاهکار بود ، بعضی ها می گویند خوب بود و بعضی ها هم می گویند چیزی نفهمیدم اما یک تحلیل خاص داریم . ما در یک فضای مشترک ، یک حس مشترک را با بازیگران مان روی صحنه تقسیم کردیم . به خصوص به جوان هایی که در اینجا هستند می گویم که نکند که این حس را از دست بدهید . حسی مشترک ، نه در فضای مجازی و تبادل اطلاعات بلکه در چشم نگاه کردن ، لحن صدا را احساس کردن ، هنرمند و مخاطب با هم آن را احساس کردن و مخاطبان در یک فضای ثابت حسی را به هم منتقل کردن . این آن نکته ی اساسی است که در بسیاری از هنرها دارد از بین می رود . اما تئاتر دارد آن را نگه می دارد . قدرش را بدانید .

وی در ادامه افزود : من این نکته را هشدار می دهم که تکنولوژی هر روز پیشرفت می کند و نکند که انسان تنهاتر و تنهاتر شود . تکنولوژی بسیار خوب است ، من به علم خیلی احترام می گذارم اما ارتباطات انسانی را از دست ندهیم . با آن در فضای مجازی نرویم و تئاتر به ما کمک می کند . وقتی به سالن نمایش می رویم چه از کار خوشمان آمده باشد چه نه ، احساسی داریم که مشترکا با هم مطرح می کنیم . من از تئاتر ممنونم که هنوز که هنوز است این ارتباط و گرمای انسانی را زنده نگه می دارد .

در انتها نمایش ” پرواز ایکار ” با ۳ بار نواختن زنگ افتتاح این نمایش توسط خسرو سینایی ، رسما آغاز به کار کرد .

تئاتر فستیوال

گفتنی است نمایش ” پرواز ایکار ” نوشته حسین پاکدل و کارگردانی محمد حاتمی تا ۱۵ اردیبهشت ماه در سالن استاد ناظرزاده کرمانی تماشاخانه ایرانشهر به روی صحنه می رود . همچنین در این نمایش کوروش تهامی ، امیر کاوه آهنین جان ، سینا رازانی ، بهنوش بختیاری ، روح الله کمانی ، تینو صالحی ، علیرضا مهران ، الهام دهقانی ، عماد سالکی ، پریسا فلاح زاده ، سامان مظلومی و محمد حاتمی به ایفای نقش می پردازند .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *