حضور “خورشید از حلب طلوع می‌کند” در بخش بین الملل تئاتر فجر


نمایش «خورشید از حلب طلوع می‌کند» تولید مشترک ایران و سوریه یکی از ۱۳ نمایش حاضر در بخش تئاتر ملل سی و هفتمین جشنواره بین‌المللی «تئاتر فجر» است.

به گزارش تئاتر فستیوال ؛ نمایش «خورشید از حلب طلوع می‌کند» به کارگردانی کوروش زارعی و تولید مشترک ایران و سوریه که پیش‌ازاین در ایام محرم و صفر (مهرماه سال جاری) تجربه اجرای عموم در

دو شهر حلب و دمشق کشور سوریه داشت، ازجمله ۱۳ نمایشی است که در بخش تئاتر ملل سی و هفتمین جشنواره بین‌المللی «تئاتر فجر» به روی صحنه خواهد رفت.

این نمایش با نام عربی «الشمس تشرق من حلب» بازگوکننده بخشی از ماجرای واقعه عاشورای سال ۶۱ هجری قمری و مواجهه راهب نصرانی با سر مبارک حضرت امام حسین (ع) است که براساس نمایشنامه «خورشید کاروان» ابوباسم (محمد) حیادار به نگارش درآمده است و بازیگران آن همگی سوری هستند.

«خورشید از حلب طلوع می‌کند» سعی دارد در کنار روایت تاریخی خود، نگاهی نیز به جامعه امروز و به‌ویژه مردمان کشور سوریه که سال‌ها است در جنگ به سر می‌برند نیز داشته باشد.

یادآور می‌شود، سی و هفتمین جشنواره بین‌المللی «تئاتر فجر» ۲۳ بهمن تا ۴ اسفندماه به دبیری نادر برهانی‌ مرند برگزار خواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *