بیست و چهارمین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان :

مرور “دفتر خاطرات جوجه اردک زشت” توسط ایتالیایی ها


«دفتر خاطرات جوجه اردک زشت» نام نمایشی است از کشور ایتالیا که در بخش مسابقه بین‌الملل بیست و چهارمین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان روی صحنه می‌رود.

تئاتر فستیوال

به گزارش تئاتر فستیوال به نقل از روابط عمومی بیست و چهارمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان، این نمایش نوشته اچ سی اندرسون است که با کارگردانی تونیو دی نیتو در این دوره از جشنواره تئاتر کودک و نوجوان به صحنه می‌رود.
نمایش «دفتر خاطرات جوجه اردک زشت» اقتباسی از داستان تخیلی زندگی یک اردک کوچک است؛ او با درک جوانی‌اش از مراحل مختلف زندگی گذر می‌کند. خود و جایگاه خود را در زندگی می‌یابد و به این نتیجه می‌رسد که تنوع عامل باارزشی است…
عوامل اجرایی این نمایش که محصولی از کمپانی« فکتوری ترنسادریتیک/تیر دانزا» است، عبارتند از: کارگردان: تونیو دی نیتو، نویسنده: اچ سی اندرسون، بازیگران: فابیو تینلا، ایلاریا کارلوچی، لوکا پاستور ، تکنسین: دیوید آرسنیو، محصول کشور ایتالیا.
همچنین در معرفی کارگردان این اثر نمایشی آمده است:
تونیو دی نیتو، متولد ۱۹۷۹است. فعایت هنری‌اش را در کمپانی کورجا آغاز کرد؛ جایی که او در آنجا برای ده سال مشغول به کار بود. حضور در کارگاه‌های نمایشی معاصر در کنار استادانی هم چون سزار بری، نکروسیوس و آرتور سیریلو که در نمایش اُتللو هم ایفای نقش داشت. او فارغ التحصیل ادبیات یونان با تز قرائت از ارسطو به شکل معاصر(نوین) است. وی در سال۲۰۱۰ کمپانی فکتوری ترنسادریتیک را تاسیس کرد. در این کمپانی رویای نیمه‌شب تابستان، رومئو و ژولیت (از نمایشنامه‌های شکسپیر) تامینگ شرو، سیندرلا، خاطرات جوجه اردک زشت و … را کارگردانی کرد که بااستقبال تماشاگرانِ جشنواره‌های ادینبورگ، یونان، تونس، اسپانیا، مقدونیه، مونته‌نگرو و سویس روبه رو شد.
نمایش «خاطرات جوجه اردک زشت» که مدت زمان اجرای آن ۵۰ دقیقه است، روز سه شنبه ۱۴ آذر ماه در سه نوبت ۱۰، ۱۵ و ۱۷:۳۰ در تالار اصلی مجتمع فرهنگی سینمایی شهید آوینی به صحنه می‌رود.
بیست و چهارمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان با دبیری مریم کاظمی از ۱۰ تا ۱۵ آذر ماه در شهر تاریخی همدان برگزار می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *