دکتر شهرام خرازی ها : « بوقلمون » حرف امروز را با دیدی انتقادی مطرح می کند


نمایش « بوقلمون » به نویسندگی و کارگردانی خیراله تقیانی پور در هفتمین روز از سی و سومین جشنواره تئاتر فجر در دو بخش بین الملل و مسابقه تازه های تئاتر ایران اجرا شد . در ادامه می توانید گفتگوی اختصاصی تئاتر فستیوال را با دکتر شهرام خرازی ها بخوانید :

تئاتر فستیوال

دکتر شهرام خرازی ها درباره نمایش « بوقلمون »  اظهار داشت : « بوقلمون » نمایشی است بسیار سرگرم کننده که با ایجاد فضایی گرم ، شاد و صمیمی تماشاگر را بی هیچ خستگی تا انتها به دنبال خود می کشاند.

وی گفت: تقیانی پور در « بوقلمون » حرف امروز را در قالب داستانی مربوط به روزگار گذشته ، زمانی که پهلوان ها ، عیاران و لوطی ها که داد مظلومان را از ظالمان می ستاندند ، با دیدی انتقادی مطرح می کند.

دکتر خرازی ها ضمن اشاره به کورئوگرافی ( طراحی حرکت ) مناسب و قابل توجه این نمایش گفت : کارگردان شناخت درستی از رقص ، موسیقی و سبک روحوضی داشت و نوع خاصی از طنز کلامی و طنز حرکت را در « بوقلمون » پیاده کرده بود.

این منتقد تئاتر در ادامه خاطر نشان کرد : کاراکترهای « بوقلمون » از گزمه چی و کولی گرفته تا پهلوان اکبر و مرشد همگی برای مردم آشنا هستند و مشابه آن ها را در جامعه امروز نیز می توان پیدا کرد.

وی بر این اعتقاد است که : هنرپیشگان « بوقلمون » بخش عمده ای از موفقیت خود را مدیون گروه موسیقی نمایش هستند که سازها را هماهنگ با حرکات ، رقص ها و گفتار آن ها نواختند . رقص زن پوش های نمایش بسیار حرفه ای بود و باید زمان بیشتری به این رقص اختصاص می یافت زیرا این رقص کاملا در خدمت داستان نمایش بود و بر جذابیت اجرا می افزود.

دکتر خرازی ها در پایان به نقش آفرینی تأثیرگذار تیم بازیگری این نمایش اشاره کرد و گفت : همان طور که انتظار داشتم ، سیروس همتی از تمام بازیگران بهتر بازی کرد ، کاملا بر نقش مسلط بود و مثل همیشه چیزهایی ورای متن به نقش اضافه کرد که سبب بهتر شدن کار شد . خانمی که نقش کولی را بازی می کرد،از انعطاف خوبی در حرکات و ژست ها برخوردار و کاملا با فن بیان آشنا بود؛ایشان آینده خوبی در حیطه بازیگری خواهند داشت .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *