دیدار حسین طاهری با رایزن فرهنگی اسپانیا


مدیرکل هنرهای نمایشی با رایزن فرهنگی اسپانیا ملاقات کردحسین طاهری مدیرکل هنرهای نمایشی با کارلوس آراگون رایزن فرهنگی سفارت اسپانیا در ایران دیدار و گفت‌وگو کرد

 تئاتر فستیوال

به گزارش تئاتر فستیوال به نقل از روابط عمومی هنرهای نمایشی؛ در این دیدار که با حضور اردشیر صالحپور دبیر جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر، سید اشرف طباطبایی مدیر عامل انجمن هنرهای نمایشی ایران و علی اکبرطرخان مدیر روابط بین‌الملل برگزار شد، طاهری ضمن خوش آمد گویی هیات اسپانیایی گفت: در سال‌های گذشته هنرمندان اسپانیایی حضور خوب و پر رنگی در جشنواره های ایرانی داشته اندو امیدواریم امسال نیز جشنواره فجر بهانه ای برای دیدار هنرمندان هر دو کشور باشد.

“سپس اردشیر صالحپور به بازگوکردن روابط خوب هنرمندان ایران و اسپانیا پرداخت و از ادبیات غنی این کشور یاد کرد و ادامه داد” مردم ایران به خوبی با ادبیات شما آشنایی دارندو نمایشنامه های نویسندگان اسپانیایی در ایران تدریس شده وبه زیبایی بر صحنه ها جان می گیرد.البته بسیار خوشحال خواهیم شد که با ترجمه نمایشنامه های جدید کشور شمابتوانیم با ادبیات معاصر اسپانیا نیز آشنا شویم.

صالح‌پور از آراگون خواست تا برای حضور هنرمندان کشورش در جشنواره تئاتر فجر تعامل سازنده ای صورت گیرد. در ادامه این ملاقات کارلوس آراگون ضمن ابراز خوشحالی از این ملاقات گفت: مدتی بود که سفارت اسپانیا به لحاظ فعالیت های فرهنگی منفعل عمل کرد اما با آمدن سفیر جدید,تصمیم براین شد تا این بخش فعال تر شود.ما ازتعاملات و ارتباطات فرهنگی ,هنری بین دو کشور استقبال می کنیم و امیدواریم که بتوانیم شاهد حضور هنرمندان اسپانیایی در بخش های مختلف جشنواره فجر به خصوص تئاتر خیابانی باشیم.

طباطبایی مدیر عامل انجمن هنرهای نمایشی نیز ضمن خوشآمدگویی اظهار کرد: ما می‌خواهیم ارتباط عمیق‌تری بین هنرمندان دوکشور برقرار شود. و هنرمندان ایرانی و اسپانیایی بتوانند با سفر به نقاط مختلف دو سرزمین ,با آداب و رسوم و سنت های بومی آشنا یی بیشتری پیدا کنند.

در پایان نیز علی اکبرطرخان با اشاره به حضور پر رنگ گروه‌های اسپانیایی در جشنواره کودک و نوجوان همدان بیان کرد: به دلیل شباهت‌های فرهنگی و قومی دو کشور همواره در جشنواره های مختلف از نمایش های اسپانیایی استقبال خوبی صورت می گیرد. ما امید واریم با حضور شما ارتباطات عمیق تر وسازنده تری بین هنرمندان ایرانی و اسپانیا یی برقرار شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *