دیدار مشاور امور برنامه‌ریزی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از جشنواره تئاتر فجر


علی‌اصغر سیدآبادی، مشاور امور برنامه‌ریزی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در هشتمین روز از برگزاری جشنواره تئاتر فجر، از نمایش «گَنده» در تماشاخانه استاد جمشید مشایخی دیدار کرد.

تئاتر فستیوال

به گزارش تئاتر فستیوال به نقل از روابط عمومی مرکز آفرینش‌های هنری تئاتر مان، مشاور امور برنامه‌ریزی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی که به همراه فرزند خود به دیدن نمایش «گَنده» به نویسندگی و کارگردانی امیررضا جلالی نشست، ضمن تعریف از این نمایش که بازیگران آن در رده سنی نوجوان هستند گفت : من در حوزه ادبیات کودک و نوجوان فعالیت می‌کنم و داستان و شعر می‌نویسم؛ بنابراین تمایل داشتم از تئاتری که برای نوجوانان است دیدن کنم. هر چند هم من و هم پسرم که کودک است، هر دو از این تئاتر لذت بردیم.

یکی از رویکردهای تماشاخانه استاد مشایخی حمایت از تئاتر خردسال و کودک و نوجوان است و در کنار تئاتر بزرگسال به این بخش نیز می‌پردازد.

سیدآبادی با اذعان به خلاء محسوس در حوزه تئاتر کودک و مخصوصا تئاتر نوجوان ادامه داد: من بیشتر کار مطالعاتی و برنامه‌ریزی انجام می‌دهم و با امور اجرایی سروکار کمی دارم، اما حتما دولت همراه فعالان و هنرمندان تئاتر خردسال و کودک و نوجوان خواهد بود.

همچنین ایشان درگفتگو با شاهین چگینی، مدیریت تماشاخانه استاد مشایخی، به اهمیت حضور بخش خصوصی در فضای فرهنگی و هنری سراسر کشور اشاره کرده و گفتند: حمایت از اماکن فرهنگی با مدیریت بخش خصوصی و نیز بررسی راهکارهای ارایه تسهیلات لازم برای تاسیس و بهره‌برداری این مجموعه‌ها، در دستور کار وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار دارد.

تماشاخانه استاد مشایخی در روزهای ۱ و ۲ اسفند، در بخش به‌علاوه فجر سی و هفتمین جشنواره تئاتر فجر، میزبان دو نمایش با بازی خردسالان و کودکان است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *