دیدار هنرمندان با محسن هاشمی درخصوص توسعه تماشاخانه سنگلج


در دیدار رییس شورای شهر تهران با مدیر تماشاخانه سنگلج و چند تن از هنرمندان تئاتر مطرح شد: طرح توسعه تماشاخانه سنگلج به شکل جدی از سوی شورای شهر تهران پیگیری می شود .

به گزارش تئاتر فستیوال به نقل از روابط عمومی تماشاخانه سنگلج، صبح روز دوشنبه ۱۱شهریورماه، پریسا مقتدی مدیر تماشاخانه سنگلج به همراه احترام برومند، بهزاد فراهانی، هادی مرزبان و اتابک نادری(مدیر اسبق تماشاخانه سنگلج) در خصوص پیگیری و اجرایی شدن طرح توسعه تماشاخانه سنگلج دیدار کردند.

در این جلسه که به پیشنهاد پریسا مقتدی انجام گرفت، پس از بیان تاریخچه این طرح و یادآوری نامه درخواست اتابک نادری (طراح این پروژه) و هنرمندان بزرگی چون عزت الله انتظامی، داود رشیدی و جمشید مشایخی از محمدباقر قالیباف (شهردار اسبق تهران) و همینطور موافقت ایشان مبنی بر عملی شدن این پروژه، جزئیات دقیقی از چگونگی اجرایی شدن این  طرح بیان شد. در این دیدار از سوی هنرمندان بیان شد که در تمام نقاط دنیا، مکانهای ویژه ای چون  تماشاخانه سنگلج، با الحاق ساختمانهای جنبی به خود و ایجاد یک مجموعه فرهنگی ، ضمن حفظ هویت تاریخی و صیانت از حریم خود ، موجب گسترش و توسعه فرهنگی و تاثیرگذاری بیشتر می شوند.

محسن هاشمی نیز که پیشتر و در اولین حضور خود در تماشاخانه سنگلج، موافقت خود را در انجام این پروژه اعلام کرده بود، ضمن برشمردن  اهمیت تماشاخانه سنگلج به‌عنوان یکی از مکان‌های مهم هنری شهر تهران و  خاستگاه بزرگترین هنرمندان هنر تئاتر پیشنهاد دیداری با پیروز حناچی، شهردار تهران بزرگ، و طرح و پیگیری  موضوع توسط تماشاخانه سنگلج درخصوص سرعت بخشیدن به انجام این پروژه را داد  و تصریح کرد که شورای شهر تهران به طور جدی پیگیر اجرای این پروژه فرهنگی خواهد بود.

لازم به توضیح است که طرح توسعه سنگلج که در ده سال اخیر توسط عزت الله انتظامی، داود رشیدی و بسیاری از هنرمندان تئاتر کشور، از شهردار وقت تهران مطالبه و پیگیری شده‌ است، شامل تغییر کاربری و الصاق ساختمان جنبی تماشاخانه سنگلج به آن و ساخت یک تماشاخانه بلک باکس، چند پلاتوی تمرین و موزه تئاتر ایران است که به رغم قول‌های مساعد از مراجع ذی‌ربط هنوز اجرایی نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *