رامونا شاه با نمایش «هاله نور» در مجارستان روی صحنه رفت


رامونا شاه بازیگر تئاتر ایران با حضور در کشور مجارستان در نمایش «هاله نور» به نویسندگی و کارگردانی ژوفی بِرتزی به ایفای نقش پرداخت.

تئاتر فستیوال

به گزارش تئاتر فستیوال ، رامونا شاه بازیگر تئاتر ایران طی روزهای ۱۹ و ۲۰ دسامبر مصادف با ۲۹ و ۳۰ آذرماه با حضور در کشور مجارستان در نمایش «هاله نور» به نویسندگی و کارگردانی ژوفی بِرتزی به ایفای نقش پرداخت.

نمایش «هاله نور» به کارگردانی ژوفی بِرتزی از کارگردانان و مدیران هنری کمپانی تئاتر «تصویر جان‌دار» از کشور مجارستان در روزهای ۲۹ و ۳۰ آذرماه با بازی رامونا شاه بازیگر ایرانی، ساعت ١٩ در بوداپست، پایتخت مجارستان و در سالن تئاترِ بِتْلِن به ۲ زبان انگلیسی و مجارستانی اجرا شد.

در اجرای روز ۱۹ دسامبر علاقه‌مندان تئاتر در مجارستان به تماشای نمایش «هاله نور» نشستند و اجرای روز ۲۰ دسامبر، بخشی از یک پروژه برای دانش‌آموزان مقطع دبیرستان مجارستان بود که در پایان کار به نقد و بررسی نمایش پرداختند.

رامونا شاه درباره حضور در این نمایش گفت: با اتمام اجراهای مجارستان، قرار است با همین نمایش در چند جشنواره اروپایی شرکت کنیم و امیدواریم اگر امسال نشد، برای جشنواره تئاتر فجر سال آینده نیز «هاله نور» را به زبان فارسی و مجارستانی برای تماشاگران ایرانی اجرا کنیم.

این بازیگر تئاتر تاکید کرد بخشی از سفرش به مجارستان به رایزنی‌های او پیرامون سفرهای دو نمایش «بریدگی‌ها» و «آخرین انار دنیا» ارتباط دارد.

این بازیگر ایرانی از سال ٢٠١٣ میلادی همکاری خود را با کمپانی «تصویر جان‌دار» به‌عنوان مسئول روابط بین‌الملل آغاز کرده و حضور در نمایش «هاله نور» نخستین همکاری او با این گروه در مقام بازیگر بود.

ژوفی بِرتزی نویسنده و کارگردان این نمایش با مولانا آشنایی دارد و در نوشتن نمایشنامه این اثر تحت تاثیر فضای عرفانی حاکم بر اشعار مولانا بوده است.

يک نظر ثبت شده است .

  1. دمش گرم عالی بود ممنون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *