رسول کاهانی : آثار تئاتر ملل جشنواره فرصت مناسبی برای آشنایی با تئاتر روز دنیا محسوب می‌شود .  


“زبان اصلی”  دومین تجربه کارگردانی کاهانی بعد از نمایش «به اتفاق خانواده» محسوب می‌شود  و یکی از کارهای پذیرفته شده در دو بخش مرور و مسابقه تئاتر ایران سی و چهارمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر  است. این نمایش در نخستین روز جشنواره در تالار سایه مجموعه تئاتر شهر در دو اجرای ۱۷ و ۱۹ به روی صحنه رفت.

تئاتر فستیوال

به گزارش تئاتر فستیوال ، این کارگردان در گفت گو با ستاد خبری  سی و چهارمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر با استقبال از حضور آثار متنوع در بخش تئاتر ملل، این بخش را فرصت بسیار مناسبی برای هنرمندان تئاتر ایران دانست که از طریق تماشای آثار حاضر دران می‌توانند با آثار روز و تکنیک‌های اجرایی و محتوایی تئاتر دنیا آشنا شوند. وی همچنین با مثبت ارزیابی کردن حضور بیش از پنجاه درصدی هنرمندان تئاتر استان‌ها در جشنواره امسال، این مساله راشروع خوبی است برای فراگیری جریان آموزش و بهترشدن و بالا بردن کیفیت اجراها  دانست.

رسول کاهانی در خصوص نمایش زبان اصلی گفت: نمایش «زبان اصلی» اثری کاملاً رئالیستی است و رابطه از هم گسیخته و فراز و فرودهای زندگی زن و شوهر جوانی را به تصویر می‌کشد که در حال طلاق گرفتن از هم هستند. تمام فضاسازی و صحنه‌های نمایش در دادگاه خانواده روایت می‌شود و جلسات مختلف دادگاه این زوج که در آن هر کدام درباره زندگی مشترکشان مباحثی را مطرح می‌سازند شاکله اصلی داستان نمایش را شکل می‌دهد.

کاهانی گفت: در این اثر نمایشی به مشکلات زن و شوهرهای جوان و جزئیات زندگی زوج‌هایی که در ظاهر مشکل حادی با هم ندارد اما تفاوت عقاید، فرهنگ، شیوه زندگی و تفکراتشان با هم متفات است و نمی‌توانند به زبان مشترکی در زندگی با هم برسند، پرداخته می‌شود. اختلاف زن و شوهر این نمایش از شکایت زن علیه همسرش و تقاضای طلاق وی آشکار می‌شود و در صحنه‌های مختلف نمایش، مخاطب شاهد دعوا و بگو مگوهای این دو در دادگاه است.

وی در خاتمه تاکید کرد:  کار در زمان اجرای عموم خود با استقبال خوبی از طرف مردم مواجه شده است و پیش بینی من این است که باید منتظر خبرهای خوب برای زبان اصلی در جشنواره باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *