رضا بنفشه خواه در افتتاح نمایش “الف وارد می‌شود”: زندگی خود را در این اثر مرور کردم.


آیین افتتاح نمایش«الف وارد می‌شود» به نویسندگی آرمان طیران، کارگردانی برکه فروتن و تهیه‌کنندگی فرشاد حسن‌پور با حضور جمعی از هنرمندان در خانه نمایش اداره برنامه‌های تئاتر برگزار شد.

تئاتر فستیوال

به گزارش تئاتر فستیوال به نقل از روابط عمومی نمایش«الف وارد می‌شود»  ،این مراسم در حالی در سالن انتظار اداره تئاتر برگزار شد که به همت گروه نمایش«الف وارد می‌شود» و با همکاری خانه نمایش، نمایشگاه کوچکی از عکس‌های نمایش‌هایی که در افتتاح تماشاخانه سنگلج بروی‌ صحنه رفته بودند بر پا شد. تا تماشاگران پیش از اجرا بتوانند مروری بر این آثار داشته باشند.

رضا بنفشه خواه بازیگر پیشکسوت ضمن افتتاح این نمایش بابیان شعری گفت:« زاده همت خوش باش و افسوس نخور…«الف وارد می‌شود»  نمایش بسیار خلاقی است  خسته نباشید به گروه می‌گویم.  تمام فیلم‌ها و صحبت‌هایی که  در حین اجرا بین دو بازیگر گفته می‌شد مدام خاطراتم را تکرار می‌کردم و می‌گفتم چه زود گذشت. یاد زندگی خودمان افتادم. بهترین مبلغ تماشاچی است، کسانی که اینجا هستند کاری کنند این کاری دیدنی دیده شود.»

در ادامه عزت‌الله رمضانی فر بازیگر پیشکسوت نیز گفت:«  اداره تئاتر از تأسیس در کوچه پارس قرار داشت و نمی‌دانم چرا روند تعمیر آن این‌قدر طولانی شده است. قرار است در این اداره در هر طبقه یک سالن نمایش و چند پلاتو تمرین ساخته شو. امیدوارم هر چه زودتر آماده شود و از این مکان انتقال پیدا کند.»

این بازیگر در ادامه به بیان خاطراتی از نحوه ورودش به دنیای بازیگری پرداخت و اظهار کرد:« زمانی که من وارد تئاتر شدم چهار سالی بود که اداره هنرهای دراماتیک افتتاح‌شده بود. در کلاس‌های هنرهای زیبا در بهارستان ثبت‌نام کردم و از صدنفری که در آن کلاس بودیم درنهایت تنها پنج نفر از کلاس بیرون آمدیم. کار خیلی سختی بود اما درنهایت من و  پرویز فنی‌زاده، پرویز پور حسینی، خسرو شجاع زاده، اسماعیل محرابی و مریم معترف از آن کلاس بین گروه‌های تئاتری تقسیم شدیم.»

تئاتر فستیوال

او ادامه داد:«کارم را در گروه هنر ملی پاسارگاد با  جارو کردن صحنه شروع کردم و در ادامه به بازی در نقش اول آن گروه رسیدم که باعث شد برای بازی در فیلم«گاو» داریوش مهرجویی انتخاب شوم. جالب است که بعد از چهل سال هنوز دستمزد بازی در آن فیلم را دریافت نکردم. به ما گفتند که تهیه‌کننده فیلم وزارت فرهنگ است و باید این سازمان پرداخت کند که هنوز این کار را نکرده است.»

آرمان طیران نویسنده این نمایش نیز گفت:« دو سال پیش این متن را برای استاد عزیز و بازیگر محبوب ایرانی آقای ناصر ملک‌مطیعی نوشتم تا نقش آقای الف را بازی کنند و امین حیایی نقش مقابل ایشان را بازی کنند اما متأسفانه به دلیل وخامت حال آقای ملک مطیع هیچ‌وقت این اتفاق نیافتد تا بتوانیم رپرتوار سه‌روزه‌ای از این نمایش در شهرهای مختلف ایران داشته باشیم.»

او ادامه داد:« اما خوشبختانه دو سال بعد به همت خانم برکه فروتن این نمایش به صحنه می‌رود. دینی در گردن ما جوان‌های تئاتراست که سعی داشتیم با اجرای این اثر آن را برآورده کنیم. درحالی‌که پیشکسوتان و سروران ما به دلایلی مثل گذر زمان و یا اتفاقات سیاسی و اجتماعی از صحنه دور می‌شوند قلم من زبان وصف حال آن‌هاست. خواستم عرض ارادتی باشم برای همه‌کسانی که حضور ندارند و یا اجازه حضور پیدا نکردند.»

برکه فروتن کارگردان نمایش نیز ضمن تشکر از کمپانی هنری زاپتیک  که به‌عنوان مجری طرح در این نمایش با این گروه همراه شد گفت:« تلاش کردیم فضای نوستالژی را در افتتاحیه هم داشته باشیم. با عنایت خانه نمایش فضای تهران قدیم را در سالن انتظار خانه نمایش نیز درست کردیم تا در ادامه این فضا نمایش ما رابینید.»

او ادامه داد:« تشکر می‌کردم از آقای راسخ راد مدیر اداره تئاتر که این فرصت را به من و گروه اجرایی برای اجرا دادند.»

یادآور می‌شویم؛ دراین نمایش بازیگرانی چون؛ مختار سائقی، حسن اسدی، صفورا کاظم پور، مینو نوبهاری،پدرام خیرابی بازی دارند.

سایر عوامل این نمایش نیز عبارت‌اند از؛ حامد زحمتکش مشاور کارگردان، راشین فروتن دستیار کارگردان، آرین کشیش زاده طراح صحنه ، صفر محسنی فرد و اصغر خسرو آبادی ساخت و اجرای دکور، مونا گلپایگانی طراح لباس، محمد صادقی طراح نور،سید محمد باقر قوام طراح پوستر و بروشور، سهیلا جوادی طراح چهره‌پردازی، سبا سلیمانی و محمود ملکی علیا مجریان گریم، پارسا شاه مردی آهنگساز و تنظیم‌کننده، شهاب صادق نوری ( گیتار ، کاخن )مهربد مراد خانی ( تار ، سه تار ) پارسا شاه مرادی ( ویولن ) نوازندگان موسیقی،حامد زحمتکش کریو گرافی، میثم زینی نژاد مدیر صحنه، حدیث دکایتی، غزاله یزدان پرست، حمید مهدیان  تولید و تدوین تیزر، تبلیغات زابتیک، حورا وهاج امور مالی و گیشه و روابط عمومی و امور رسانه سمیرامیس محمدی.

لازم به ذکر است، نمایش« الف وارد می‌شود» هر روز به‌استثناء روزهای شنبه ساعت ۲۰ به مدت‌زمان ۷۰ دقیقه در خانه نمایش اداره برنامه‌های تئاتر اجرا می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *