تئاتر فستیوال

به گزارش تئاتر فستیوال به نقل از روابط عمومی بیست و چهارمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان ، این مراسم با حضور هنرمندان شناخته شده تئاتر و تئاتر کودک و نوجوان در مدرسه مدرسه ابتدائی پسرانه “برهان برزین”  در شهرک اندیشه همدان برگزار شده و پوستر بیست و چهارمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان برای اولین بار دیده شد.

فاضل عبادی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان و رئیس جشنواره در ابتدای این مراسم ضمن قدردانی از حضور هنرمندان و مسئولان در این مراسم ، گفت: امروز برای رونمایی از پوستر گرد آمده ایم و خوشحالیم از این که در یک مرکز تعلیم و تربیت این جشنواره را آغاز می کنیم.

وی با بیان این جمله که هدف استان برگزاری برنامه های فرهنگی و هنری برای کودکان نوجوانان است، افزود: همدان از استان های فرهنگی کشور بوده و برگزاری جشنواره تئاتر کودک و نوجوان در این شهر بیش از گذشته نام همدان را در جهان درخشان کرده است.

وی ابراز امیدواری کرد: همه کودکان ایران و جهان زندگی شاد و آرام داشته باشند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان دیگر سخنران این مراسم بود. مصطفی خزایی گفت: این برنامه آغازی برای برگزاری جشنواره ای باشکوه خواهد بود.

وی ادامه داد: زبان هنر زبانی است که انسان می تواند همه داشته های خود را با آن به اشتراک بگذارد و برگزاری هر برنامه هنری می تواند زمینه ای برای تبادل فرهنگ ها باشد.

وی تصریح کرد: این جشنواره می تواند رشد فکری و فرهنگی به همراه داشته باشد.

دبیر بیست و چهارمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان هم در این مراسم خطاب به کودکان حاضر در مراسم گفت: این جشنواره متعلق به شماست. این جشنواره به همت همدان برگزار می شود و تنها جشنواره تخصصی در این زمینه است.

مریم کاظمی خطاب به دانش آموزان دبستان برزین گفت: به حضور همه شما افتخار می کنم و امیدوارم همه شما را در سالن های برگزاری جشنواره ببینم.

در ادامه مراسم حسین محب اهری، از هنرمندان شناخته شده تئاتر کودک و نوجوان که مهمان ویژه این روز بود، گفت: از دبیر جشنواره تشکر می کنم که امسال تغییراتی در جشنواره ایجاد کرد. برگزاری مراسم رونمایی از پوستر در همدان و در فضای مدرسه اقدام قابل تقدیری است.

پوستر بیست و چهارمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان با همراهی حسین محب اهری ، بیگلریان و عبادی رونمایی شد.

در این مراسم نصراله عبادی ، احمد بیگلریان ، قادر آشنا و جمعی از هنرمندان پیشکسوت تئاتر استان همدان نیز حضور داشتند.

اجرای برنامه های شاد نمایشی توسط هنرمندان تئاتر و تلویزیون و اهدا هدایای فرهنگی از سوی گروه “مپنا” و ستاد برگزاری جشنواره به دانش آموزان از جمله برنامه های این مراسم بود.