زمان برگزاری سیزدهمین جشن بازیگر اعلام شد


انجمن بازیگران خانه تئاتر سیزدهمین جشن بازیگر را ۱۱ اردیبهشت ماه برگزار خواهد کرد.

تئاتر فستیوال

 به گزارش تئاتر فستیوال ، مراسم جشن بازیگر که هر سال در ماه اردیبهشت و همزمان با اردیبهشت تئاتر ایران توسط انجمن بازیگران خانه تئاتر برگزار می‌شود، امسال نیز روز شنبه ۱۱ اردیبهشت توسط این انجمن در مجموعه تئاتر شهر برگزار خواهد شد. در این مراسم قرار است ضمن تقدیر از چند چهره برجسته و پیشکسوت تئاتر، بازیگران برگزیده تئاتر در سال ۹۴ نیز معرفی شوند.
بهزاد فراهانی از اعضای هیات مدیره انجمن بازیگران خانه تئاتر دبیر این جشن است و کارگردانی این مراسم نیز به عهده هوشمند هنرکار از دیگر اعضای هیات مدیره خواهد بود.
مهدی قلعه بازرس خانه تئاتر نیز سمت دبیر اجرایی سیزدهمین جشن بازیگر را به عهده دارد.
جشن بازیگر نتیجه تلاش یک ساله یک گروه انتخاب ۱۷ نفره در طول یک سال گذشته است که تمامی نمایش های اجرا شده در سالن های حرفه ای شهر تهران را دیده اند و ارزیابی خود را به گروه داوری نهایی که متشکل از ۵ چهره برجسته تئاتری هستند انتقال داده اند و این گروه نیز بعد از دیدن کار این بازیگران قرار است نتایج آرای خود را در روز جشن بازیگر اعلام کنند. به گفته بهزاد فراهانی این مراسم قرار است روز شنبه ۱۱ اردیبهشت ساعت ۱۷ در سالن اصلی مجموعه تئاتر شهر برگزار شود و برنامه های متنوعی تدارک دیده شده است که با حضور خانواده بزرگ اهالی تئاتر کشور اجرا خواهد شد.
گفتنی است در مراسم سال گذشته که در تالار وحدت برگزار شد برگزارکنندگان دوازدهمین جشن شب بازیگر تصمیم گرفتند بازیگر اول ، دوم و سوم را به طور مشخص از یکدیگر جدا نکنند . به این ترتیب در بخش بهترین بازیگران زن الهام کردا برای نمایش «هم هوایی» ،  هانا کامکار برای «ترانه‌های محلی» و ستاره اسکندری برای «هم هوایی» برگزیده شدند.
در بخش بهترین بازیگران مرد هم پوریا رحیمی سام برای نمایش «آخرین نامه» ، محمدعلی محمدی برای نمایش «قصه ظهر جمعه» و علی سرابی برای نمایش «ترانه‌های محلی» برگزیده شدند. همچنین فرزانه کابلی به عنوان برگزیده ویژه هیات داوران برای بازی در نمایش «تانگوی تخم مرغ داغ» معرفی شد. در بخش استعداد ویژه هم مدالیوم کشف استعداد شب بازیگر به نسیم افشارپور برای بازی در «نوعی داستان عاشقانه» اهدا شد. گفتنی است پری امیر حمزه ، علی رامز و پرویز شاهین خو نیز سه پیشکسوتی بودند که در این مراسم از آنها تقدیر شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *