در گفت و گوی اختصاصی با تئاتر فستیوال :

زهرا مریدی : شرایط را به گونه ای چیدم که هر گروه سنی بتواند با نمایش ارتباط برقرار کند


نمایش خیابانی “ دگردیسی”  به نویسندگی و کارگردانی زهرا مریدی از تهران در هفدهمین جشنواره نمایش عروسکی در محوطه تئاتر شهر به روی صحنه رفت . به همین بهانه خبرنگار تئاتر فستیوال گفت و گویی با وی داشته است که می توانید در ادامه بخوانید :

 


زهرا مریدی در رابطه با طرح نمایشنامه ی خود گفت : به دلیل اینکه دنیای مجازی دغدغه ی بسیاری از آدم ها شده است و دچار این فضا شده اند و از زندگی واقعی خودشان دور شده اند ، دنبال طرحی بودم که هم سبک و راحت باشد و هم پویا باشد . این ایده به ذهنم رسید و سعی کردم که عروسکی اجرایش کنم ،امیدوارم که توانسته باشم حرفم را بگویم .

وی در مورد نوع ارتباط برقرار کردن کودکان و بزرگسالان با نمایش خود توضیح داد : به دلیل اینکه می خواستم خیابانی اجرا کنم و میدانستم که مخاطبین من ممکن است کودک ، بزرگسال و هر کسی باشد ، شرایط بازی را به گونه ای چیدم که هر گروه سنی بتواند با نمایش ارتباط برقرار کند . شاید کمی به لحاظ مفهومی بعضی کار ها آنقدر سنگین است که بچه ها درکش نمی کنند ولی من سعی کردم نمایش به گونه ای باشد که بچه ها بتوانند آن مفاهیمی را که مدنظر من هست درک کنند .
این کارگردان تئاتر در رابطه با سابقه ی حضور خود در جشنواره نمایش عروسکی گفت : سال هشتاد و یک با نمایش غاز تخم طلا و دوره قبل هم با نمایش قایق کاغذی آمدم .
زهرا مریدی در انتها با ابراز خوشحالی از استقبال مردم از جشنواره نمایش عروسکی گفت : من خوشحالم از اینکه استقبال اینقدر خوب است و از اینکه به کارهای فضای باز هم اهمیت داده می شود و در مصاحبه ها ،و بولتن ها به آن پرداخته می شود ، رضایت دارم .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *